واکنش نعمتی به هزینه‌های بالای دیوارکشی اطراف مجلس

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه 19 دی) با حضور در جمع خبرنگاران درباره هزینه‌های بالای دیوارکشی اطراف مجلس گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد، اسناد آن موجود است و منتقدان این موضوع  می توانند آن را بررسی کنند.

وی افزود: مجلس قبلاً دارای شرایط حفاظتی و حساس بود هم اکنون این تبدیل به شرایط حیاتی شده است، دیوار کشی اطراف مجلس در اختیار مجلس نیست  بلکه نهادهای امنیتی و ستاد کل فرماندهی معظم کل قوا و دستگاه هایی که در این زمینه مجری هستند شرایط را تعیین می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بعد از اتفاقی که برای مجلس افتاد شرایط عوض شد و این موضوع عادی است و اگر دوستان خواستند نسبت به موضوعات مالی این موضوع بررسی کنند اسناد آن وجود دارد و ما می توانیم در اختیارشان بگذاریم. در این موضوع مجلس کاره ای نیست و نقشی ندارد و نهادهای امنیتی پیگیر موضوع هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره گفت وگوی روز گذشته یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در مورد این که علی ضیا مجری برنامه فرمول یک به مجلس فراخوانده شده است، اضافه کرد: اگر قرار است اخبار جلسات هیئت رئیسه به بیرون بیاید حتما سخنگو این اخبار را اعلام می کند، ما جلساتمان با مسئولان معمولا همیشگی است ما با معاونان رئیس جمهور، صدا و سیما همیشه جلسه داریم و در این جلسه مسائل مختلفی مطرح می شود.

نعمتی تصریح کرد: در جلسه ای که با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونانش داشتیم، موارد مختلفی مطرح شد از جمله با توجه به فضای اقتصادی کشور، توقع رئیس مجلس بر این بود که صدا و سیما به سمتی برود که به عنوان پشتیبان و یاور تولید وقت بیشتری بگذارد و همپوشانی بیشتری ایجاد کند.

وی ادامه داد: در آن جلسه در مورد اعتبارات صدا و سیما، نوع روابط با مجلس نیز مباحثی مطرح شد در حاشیه این جلسه مباحثی در مورد گله مندی برخی نمایندگان از نوع رفتار برخی ها در صدا و سیما مطرح شد اصلا هیچ مجری احضار نشده است، ما به خودمان اجازه نمی دهیم کسی را احضار کنیم و چنین موضوعاتی مطرح نشده است.اینکه چرا برخی ها به این موضوع دامن می زنند جای سوال دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به مصاحبه پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی درباره اینکه هیئت رئیسه نمایندگان منتقد را با خود به سفر نمی برد و همچنین هزینه های درمان آنان را قطع می کند، اضافه کرد:نوع بیمه نمایندگان مشخص است اگر فردی از ارگانی حقوق نمی گیرد و مجلس حقوق وی را پرداخت می کند که بیمه وی تامین اجتماعی است که بیمه وی دست هیئت رئیسه نیست افراد دیگر که حقوق بگیران ادارات هستند و به مجلس مامور شدند که آنان هم حقوق و بیمه خود را دارند و تکمیل تر ما بیمه تکمیلی داریم که برای همه نمایندگان و خانواده هایشان صادر شده است و تا الان ما چنین  محدودیتی این موضوع نه در شان ما و نه در شان دوستانی است که مطرح کردند.

نعمتی افزود:سفرهای رئیس مشخص است ما هم گله مند هستیم که چرا در سفرها معمولا دوستان منتقد را با خود همراه می کنند اما سایر سفرها هم توضیح دادم سفرها بر مبنای فراکسیون و کمسیسیون یا به همراه دولت است،کمیسیون فرهنگی جزو کمیسیون هایی است که در این دوره بیشترین سفرها را داشته است.