واحدی: عقابان تیز پرواز با تمام توان از کشور دفاع خواهند کرد

برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش در اصفهان، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی پنجشنبه شب در حاشیه اجرای عملیات پرواز و بمباران شبانه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش سناریو بمباران شبانه را با کمک بمب افکن‌های برد بلند، برد کوتاه و میان برد، در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت اجرا و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد که در این عملیات از بمب‌ها و تسلیحات ساخت داخل و بومی کشور استفاده شده است.
به گفته امیر سرتیپ واحدی نیروی هوایی ارتش در این سناریو رزمایش از بمب‌های هوشمند و پیشرفته استفاده می‌کند.
وی افزود: نیروی هوایی ارتش در این رزمایش از خلبانان جوان که در کشور آموزش دیده اند، استفاده کرد.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: تمام پایگاه نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت شرکت و اهداف خود را منهدم کردند.
امیر واحدی هدف از برگزاری این رزمایش را 'نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور' عنوان کرد و گفت: عقابان تیز پرواز نیروی هوایی با تمام توان و تا پای جان از کشور دفاع خواهند کرد.
در مرحله از رزمایش هواپیما‌های بمب افکن راهبردی سنگین سوخو ۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند.
هواپیمای اف ۴ نیز با استفاده از سیستم روشنایی رزمی (فلر) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط دیگر جنگنده‌ها کرد.
مرحله نهایی و عملیاتی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت که از صبح امروز آغاز شده است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
پایگاه‌های هوایی نیروی هوایی ارتش به منظور برگزاری این رزمایش از روز شنبه گسترش‌های نیرو‌های خود را آغاز کرده اند.