واکنش قاسمی به اتهامات بی اساس پامپئو

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد سخنان و اتهامات بی بنیان مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره اظهار داشت: آمریکا و بخصوص رژیم افراطی کنونی آن بخاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوء استفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان ها و لابی های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست. 

قاسمی افزود: این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود خارج شده و اکنون از اینکه نمی تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.

قاسمی تصریح کرد: این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو نشان می دهد. آقای پامپئو یک بار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و به درستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تاکید کرد: ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می دهد که بدنبال تفرقه افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست های تفرقه انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می کند.