نماینده مجلس: مسئولان به مسجد و بازار بروند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، درباره اینکه با توجه به شرایط کشور چقدر ضرورت دارد مسئولان و تصمیم‌گیران شرایط امروز را با مردم در میان بگذارند، گفت: معتقدم در شرایط فعلی مسئولان باید با مردم صحبت کنند. خوب است مسئولان به ویژه در قوه مجریه جلساتی را با مردم بگذارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فضاهای بسیاری وجود دارد که مسئولان با مردم سخن بگویند به طور مثال از قوه مجریه در دانشگاه حضور پیدا کنند و از شرایط بگویند و یا در مسجد و بازار به همراه یکی دیگر از اعضای قوه قضاییه و مجلس با مردم حرف بزنند.

وی با اشاره به اینکه تلویزیون برنامه‌هایی را می‌سازد اما کافی نیست، گفت: به نظر من حضور در میان مردم خیلی موثر است زیرا بسیاری از اقدامات را موثرتر می‌کند اما اتفاقات خوب هم سیاه‌نمایی می‌شود و در فضای مجازی طوری کار می‌کنند که انگار اتفاقی نیفتاده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در فضای مجازی کسانی که صاحب نفوذ هستند برخی از اطلاعات کذب را منتشر می‌کنند؛ به طور مثال ویدیویی پخش شد که می‌گفتند دو کودک ایرانی تشنه هستند و آب نیست اما بعدها مشخص شد این‌ها پاکستانی بودند.

وی افزود: حرف من این است که مسئولان باید این فضای مجازی را که فضای تبلیغاتی هم هست، از دست دشمن بگیرند.

جمالی نوبندگانی گفت: در نطق‌های خود بارها در مجلس اعلام کردم کسانی که در خارج و داخل باعث چنین مشکلاتی برای کشور شده‌اند در اثر خلأ به وجود آمده برای توضیحات، سوار موج تبلیغات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد خودشان این شرایط را به وجود آورده‌اند و تبلیغات سوء می‌کنند.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حتما مسئولان باید توضیحات واقعی به مردم بدهند، اظهار داشت: برخی از مسائل گفتنش شاید به صلاح نباشد؛ مثلا هیچ وقت کسی نمی‌آید بگوید در انبارهای غذایی من ذخیره کم است یا اصلا نیست.

وی ادامه داد: مثلا در زمان جنگ ما با بیشترین مشکلات رو به رو بودیم و امروز برخی از مسئولان می‌گویند که ما آن زمان برای ۶ یا ۷ ذخیره گندم در سیلوهای خودمان داشتیم اما تدبیر کردند و موضوع حل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم در دولت قبل هم وجود داشت نگفتند به خاطر فضایی بود که به وجود می‌آمد همین که مردم احساس می‌کردند کمبودی به وجود آمده به فروشگاه‌ها و مراکز هجوم می‌بردند و قحطی به وجود می‌آمد، شما بارها این صحنه را مشاهده کردید که آماری گفته شده و مردم این رفتار را داشته‌اند.

وی تاکید کرد: اینکه بگوییم تحریم‌ها تأثیرگذار نیست، شک نکنید که هست، من بارها گفته‌ام شرایط تحریمی تاثیرگذار است. همین نوسانات ارزی، وضعیت اقتصادی و بالا رفتن قیمت‌ها ناشی از این شرایط است. اگر می‌خواهند بگویند که هدف اصلی‌اش فروپاشی نظام و ناامید کردن مردم است می‌گویم نمی‌توانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد بودجه با شرایط تحریمی محاسبه و برنامه‌ریزی شده است.