احداث پایگاه نظامی گروهک منافقین در مرز‌های شرقی ایران

رسانه‌های افغانستان از سفر مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین همراه با هیئتی آمریکایی به کابل خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «ایرکا» افغانستان ضمن اعلام این خبر به نقل از مقامات آگاه دولت افغانستان افزود سرکرده گروهک منافقین در حال حاضر در کابل به سر می‌برد و تاکنون با «حمدالله محب» رئیس شورای امنیت ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.  

ایرکا هدف از  سفر سرکرده منافقین به افغانستان را ایجاد پایگاهی برای این گروهک تروریستی در نزدیکی مرز‌های شرقی ایران با کمک آمریکا می‌داند.

بنا به این گزارش، مریم رجوی طی روز‌های آینده قرار است به منطقه  «شیندند» هرات سفر کند و در ابتدا در این منطقه پایگاهی نظامی را تاسیس کرده و قمستی از پایگاه آمریکایی‌ها را با تعدادی از نیرو‌های گروهک منافقین که چند سال قبل از بغداد به این منطقه آورده شده بودند، تحویل بگیرد».

آنگونه که «ایرکا» نوشته است دولت ترامپ در راستای اقدامات جدید ضد ایرانی قرار است کمک‌های خود به گروهک منافقین را افزایش دهد و پایگاه‌های نظامی برای این گروهک تروریستی در کشور‌های همسایه ایران احداث کند. در این زمینه تاکنون رایزنی‌هایی با سران کشور‌های افغانستان و عراق صورت گرفته است. گروهک منافقین از این پایگاه‌ها برای نفوذ به ایران و انجام عملیات خرابکانه استفاده خواهد کرد.

به نوشته ایرکا، پیش از این روزنامه «الامه» پاکستان در مهر ماه سال ۹۱ گزارش داده بود که «نیرو‌های آمریکایی در افغانستان دو هزار عضو کلیدی سازمان مجاهدین خلق ایران (گروهک منافقین) را در منطقه شیندند استان هرات، تحت آموزش نظامی قرار داده و بر آن‌ها نظارت دارد».

ایرکا می‌افزاید آمریکا در توافقی راهبردی با افغانستان، دولت این کشور را مجبور به پذیرش اعضای گروهک منافقین در خاک خود کرده است.

این پایگاه خبری افغانستانی همچنین بدون اشاره به جزئیات از «حرکات مشکوک عرب‌ها» همراه با نظامیان آمریکایی در منطقه شیندند خبر می‌دهد.

یکی از اهالی منطقه به ایرکا گفته است «مدتی است عرب‌ها وارد منطقه شده اند و در نزدیکی پایگاه‌های آمریکایی در تردد هستند. اما اینکه آنان در این منطقه چه می‌کنند و چه هدفی دارند مشخص نیست».