انتقاد آیت‌الله جنتی از هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه، 26 دی) این شورا، در سخنانی، اظهار داشت: هرساله در ماه‌های پایانی سال به‌دلیل وجود مسائل فوق‌العاده‌ای، از جمله بررسی بودجه، تراکم کاری بیشتری داریم که این موضوع فعالیت دوچندان می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی هستیم، نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌توجه باشیم و باید فعالیت ما در این زمینه بیشتر باشد.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه در بررسی بودجه باید جلوی اسراف گرفته شود، اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه شاهدیم که در جاهایی پول‌های زیادی بی‌دلیل هزینه می‌شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، از تشدید مخالفت‌ها و دشمنی‌های بی‌علت با نظارت شورای نگهبان انتقاد و خاطرنشان کرد: این هجمه زودهنگام که اغلب از خارج هدایت می‌شود، به‌منظور تضعیف جایگاه این نهاد مقدس است و ما باید از مواضع بحق شورای نگهبان در اجرای نظارت قانونی دفاع کنیم.

دبیر شورای نگهبان با توضیح مختصری از روند ادامه درمان آیت‌الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان، ابراز کرد: امیدواریم به‌لطف خداوند و دعای مؤمنان شفای عاجل این عزیز را شاهد باشیم.