ابراز تأسف آیت‌الله نوری‌همدانی از کاهش بی‌سابقه ارزش پولی کشور

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار معاون سازمان تعزیرات حکومتی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: تخصص مدیران کشور در حوزه فقه کمک شایانی به رفع مشکلات حقوقی و دینی می‌کند.

وی افزود: مدیریت از کارهای بسیار مشکل در زندگی انسان و در سطح دنیا است، در مسئله مدیریت باید تمام ابعاد زندگی انسان مورد توجه قرار بگیرد. ریشه تمام مباحث مدیریتی در نگاه کلی به قاعده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بازمی‌گردد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به گستره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ابراز کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گستره عجیبی در اسلام دارد، در کتاب شریف نهج‌البلاغه گستره این فریضه تمام ابعاد و امور زندگی بشری را در بر می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: هدف اسلام وحدت کلمه و اتفاق بر امر جامع است درحالی که امروز در سطح مطبوعات و رسانه‌های کشور تضارب آرا بسیار زیاد بوده و هر فردی مسیر جداگانه‌ای برای خود انتخاب و آن را طی می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با مفسدان عرصه‌های مختلف تصریح کرد: تمام خیر و خوبی‌ها در سایه شمشیر و به قوت و قدرت قهری به‌دست می‌آید، برای اجرای حدود و مقابله با مفسدان راهی جز اجرای کامل حدود الهی نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر مدیران ارشد کشور در حوزه فقه تخصص داشته باشند امر بسیار مبارکی است. در گذشته بازاریان و کاسبان انسان‌های به‌شدت منصفی بودند و تربیت آن‌ها بر مبنای تعالیم دینی شکل گرفته بود.

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز تأسف از کاهش بی‌سابقه ارزش پولی کشور گفت: این مقدار پایین بودن ارزش پولی یک کشور جای تأسف دارد، تأسف بیشتر این مسئله زمانی بهتر مشخص می‌شود که فردی بخواهد به کشورهای دیگر سفر کند.

وی تأکید کرد: اشراف و نظارتی بر بازار نیست و بازاریان خودسرانه قیمت کالا و اجناس را بالا و پایین می‌کنند. مردم آثار ارزانی و پایین آمدن قیمت‌ها را در سفره‌های خود احساس نمی‌کنند، مسئولان از آمار و ارقامی حرف می‌زنند که هرگز در بازار و جیب مردم واقعیت بیرونی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله ربا و دیرکرد حرام قطعی است بعد از گذشت چهل سال از انقلاب همچنان این پدیده شوم در بانک‌های کشور دنبال شده و هرسال نیز بر قوت آن افزوده می‌شود.