خودداری آمریکا از شفاف‌سازی در مورد وضعیت خبرنگار «پرس‌ تی‌وی»

 با گذشت چند روز از بازداشت «مرضیه هاشمی» (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه «پرس تی‌وی» در آمریکا، واشنگتن هنوز هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداده و وضعیت این روزنامه‌نگار زن را مبهم نگه داشته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشته است که اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) به درخواست مکتوب این رسانه برای اظهار نظر در مورد بازداشت هاشمی پاسخ نداده است.

این خبرگزاری با چندین زندان در واشنگتن نیز که زندانیان فدرال را نگهداری می‌کنند، تماس گرفته، اما مسئولان این زندان‌ها گفته‌اند که هاشمی در این زندان‌ها نیست.

هاشمی که متولد آمریکاست، به گفته خودش تحت تأثیر انقلاب اسلامی مسلمان شده است. او از چند سال پیش به عنوان خبرنگار شبکه پرس تی‌وی فعالیت می‌کرد و در ایران مقیم شده بود.

بنا بر اعلام خانواده فرانکلین، او این هفته در حالی که برای ملاقات با برادر بیمار و دیگر اعضای خانواده‌اش به آمریکا رفته بود، در فرودگاه «سنت لوئیز لمبرت» بازداشت شده و بدون تفهیم اتهام به بازداشتگاهی در واشنگتن منتقل شده است.

خانواده او دو روز کامل از وضعیت وی بی‌خبر بوده‌اند و تازه بعد از ۴۸ ساعت هاشمی موفق به تماس با آن‌ها شده و گفته است که در بازداشتگاه حجاب وی به اجبار برداشته شده و غذای حلال نیز در اختیار او قرار نگرفته است.

با وجود بازتاب نسبتا گسترده خبر بازداشت هاشمی در آمریکا، مقام‌های آمریکایی هنوز هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداده‌اند.