ماجرای دستگیری و آزار مجری شبکه پرس تی وی در آمریکا+ واکنش توئیتر

مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین خبرنگار، مستندساز و گوینده آمریکایی-ایرانی است. او اکنون مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید:

مجری «پرس‌تی‌وی» در آمریکا بازداشت شد

واکنش ایران به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا

بازداشت در آمریکا

صبح روز ۲۶ دی ماه ۹۷، از سوی خانواده و نزدیکان او اعلام شد که مرضیه هاشمی به دلایل نامعلومی در آمریکا بازداشت شده‌است. شبکه پرس‌تی‌وی نیز این خبر را تأیید و اعلام کرد مرضیه هاشمی که به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه بین‌المللی لامبرت-ست لوی بازداشت و سپس بدون تفهیم اتهام به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده‌است.

مرضیه هاشمی در ۲۶ دی ۱۳۹۷ موفق شده با دخترش تماس بگیرد و گفتگو کند. در این گفتگو او درباره نحوه بازداشتش گفته که نیروهای پلیس آمریکا او را بدون انتقال به بازداشتگاه مستقیم به زندان برده‌اند، حجابش را از سرش برداشته‌ و گوشت خوک که حرام است به عنوان غذا به اون داده‌اند که او از خوردن آن غذا امتناع کرده و درخواست نان نموده که به وی داده نشده است و در تمام این دو روز یک بیسکویت خورده است.»

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با استفاده از هشتگ #مرضیه_هاشمی خواستار آزادی این خبرنگار شدند که در ادامه برخی از پست‌های منتشر شده را می‌بینید: