با استانی شدن انتخابات کمترین توجه به حوزه انتخابیه کوچک صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه من مخالف استانی شدن انتخابات هستم، گفت: استانی شدن انتخابات در صورتی می‌تواند مناسب باشد که جریان‌های سیاسی و احزاب در کشور ما شکل گرفته باشد.

وی افزود: وقتی در کشور ما جریان‌های سیاسی به صورت احزاب نیستند که اینها را کنار هم جمع کنند، عموما جریان‌هایی که شکل می‌گیرد و اینها را کنار هم قرار می‌دهد، جریان‌های قدرت و ثروت خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتباط عمیقی که امروز نماینده شهرستان‌ها با اجزای حوزه انتخابی خود دارند با استانی شدن انتخابات به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کاهش پیدا می‌کند و رابطه بین وکیل و موکل تحت تأثیر اکثریتی است که در مراکز استان‌ها هستند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: بیشترین حضور و بیشترین پیگیری مطالبات در استانی شدن انتخابات در رابطه با کسانی است که در مرکز استان‌ها هستند و در این شیوه، کمترین توجه به شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابی کوچک‌تر صورت خواهد گرفت. 

وی در پایان گفت: ممکن است در بسیاری از کشورها این شیوه راهکار خوبی باشد،‌اما با شرایط امروز کشور ما، این راهکار موفقیت‌آمیزی نخواهد بود و به نفع مردم نیز نیست.