مرتضوی کجاست؟ عراق یا زندان؟

گروه سیاسی- سعید مرتضوی قاضی و سیاستمدار ایرانی است. او از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ دادستان تهران و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ معاون دادستان کل کشور بود. از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت.

به گزارش افکارنیوز، جلسات رسیدگی به پرونده های جنجالی مرتضوی در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و نهایتاً بر اساس آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد، مرتضوی از سوی دادگاه با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

سعید مرتضوی کجاست؟ نجف یا زندان؟

سعید مرتضوی مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی که به حکم دادگاه باید دوران محکومیت خود در زندان را بگذراند، اربعین امسال با مرخصی از زندان، در مراسم پیاده روی اربعین حاضر شد.

حالا، اما چند روزی می‌شود که در فضای مجازی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مرتضوی بعد از خروج از کشور در اربعین، هنوز به کشور بازنگشته و خود را به زندان معرفی نکرده است.

در این میان از قول وکیل وی گفته شده است که «مرتضوی در راستای خدمت رسانی به امور ساخت حرمین شریف در نجف به نمایندگی از مردم یزد، تا سال آینده در عراق خواهد ماند!»

حال، اما پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد که مرتضوی اکنون در زندان به‌سر می‌برد و مشغول گذراندن دوران محکومیت خود است.

در این ارتباط یک منبع اگاه ، در خصوص مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سعید مرتضوی در زندان به سر می‌برد و خبر خروج از کشور وی صحت ندارد.