از " خودزنی سیاسی " بپرهیزیم

به گزارش افکار نیوز ،امیدوار رضایی نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخابات مجلس نهم و مقابله نرم دشمن با این انتخابات، اظهار داشت: در طول گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، حضور مردم عامل اصلی دیده شدن انقلاب و کشور در جهان بوده است.

*حضور مردم در صحنه باعثتغییر لحن دشمنان حین صحبت درباره ایران شده است

وی افزود: در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان ملت بزرگ ایران داشتند، هر زمان مردم در صحنه‌های ملی مانند ۲۲ بهمن و یا انتخابات حضور بیشتری داشتند، لحن صحبت‌های دشمنان به جای تهدید تغییر کرده و از در مذاکره وارد شدند و حتی روش‌های مذاکره را به شکل مسالمت‌آمیزی مطرح کردند اما هر زمان این حضور کم‌رنگ‌تر شده یا بازتاب اختلافات درونی در بیرون از این مرز و بوم، خودش را بیشتر نشان داده، دشمنان دندان بیشتری تیز کردند و طمع‌شان برای اینکه بتواننند در داخل کشور کاری انجام دهند، بیشتر شده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه گفت وگویی که با فارس داشت، یادآور شد: این نکته بسیار مهم و اساسی است و خوشبختانه مردم ما به خوبی علیرغم وجود مشکلات در زمینه‌های مختلف، همیشه در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کردند و حضورشان را به خوبی در صحنه‌های مختلف نشان دادند.

به گفته وی، امیدوارم در انتخابات مجلس نهم، شاهد برگ زرین دیگری در دفاع از انقلاب و خون شهدا و کشور و اسلام و دفاع از ملت‌های مظلومی که در منطقه بیدار شدند و به ندای مردم ایران گوش فرا دادند، باشیم و مردم به صحنه بیایند و مشارکت حداکثری از خودشان نشان دهند.

*استفاده از اشتباهات داخلی یکی از نقشه‌های دشمن برای مقابله با ایران است

رضایی همچنین از رابطه جنگ نرم دشمن با انتخابات مجلس نهم سخن به میان آورد و تصریح کرد: یکی از نقشه‌های دشمن برای مقابله نرم با این انقلاب استفاده از اشتباهات داخلی است که یکی از این اشتباهات این است که ما اختلاف نظراتمان را به گونه‌ای بزرگ جلوه دهیم که شکاف عمیقی در کشور نشان داده شده و دشمن ترغیب به سرمایه‌گذاری روی این موضوع شود و آن را پر رنگ کند و به عامه مردم نشان دهد که در درون نظام اسلامی، اختلافات جدی است و از این طریق موجبات دلسردی مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامی را فراهم آ‌ورد.

" دشمن تلاش می‌کند به شکل‌های دیگری مسائل مادی و اقتصادی و مشکلات موجود در این زمینه را بیشتر جلوه دهد و عدم حضور مردم در صحنه را، نشانه مثبت تلقی و به مردم القا کند که اگر در انتخابات مشارکت حداکثری نداشته باشند، این موضوع باعثقدرت ملت می‌شود در حالی که این امر موجب رسیدن دشمنان به اهدافشان خواهد شد. "

این نماینده مجلس هشتم اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند یک بازی تبلیغاتی و روانی در ذهن مردم ایران راه‌اندازی کنند، اما خوشبختانه ملت ایران هوشمندند و دست آنها را خوانده‌اند.

*استفاده دشمن از بداخلاقی‌های سیاسی داخلی

وی ادامه داد: گاهی از عوامل خودی ناآگاهانه وارد صحنه می‌شوند و به این اختلافات دامن می‌زنند، دشمن در این شرایط از این زمینه استفاده حداکثری می‌کند، دشمن به خوبی از بداخلاقی‌های سیاسی که در عرصه انتخابات ظاهر و پررنگ‌تر می‌شود، سوءاستفاده می‌کند و در جهت دلسردی مردم آن را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

*اعتماد عمومی در ایران " سرمایه عظیم اجتماعی " است

" ورود لیست‌های متعدد، نشان‌دهنده آزادی بیان و عملکرد گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی است ولی اگر با بداخلاقی سیاسی و تحقیر یکدیگر همراه باشد، این خوراک بسیار خوبی برای تبلیغات و عملیات نرم دشمن است تا بتواند به اساس انقلاب اسلامی که ' مردم ' و ' اعتماد عمومی ' است، ضربه بزنند، اعتماد عمومی در ایران یک ' سرمایه بزرگ اجتماعی " است و دشمنان می‌خواهند آن را از این انقلاب بگیرند. "

وی با بیان اینکه هر کسی که در این راستا با بداخلاقی سیاسی و تخریب افراد به خصوص در خانواده انقلاب این موضوع را شروع کند و آن را ادامه دهد، به اهداف دشمن کمک کرده است، تأکید کرد: این افراد باعثکاهش سرمایه اجتماعی و حضور حداکثری ملت‌ پای صندوق‌های رأی می‌شوند، ما باید ضمن حفظ این اختلاف‌نظرها بین مسئولان، به گونه‌ای عمل نکنیم که خدایی ناکرده یکدیگر را تخریب کنیم و با صحبت‌های نسنجیده به یکدیگر کنایه بزنیم و یکدیگر را با سخنانی، دلسرد و از صحنه خارج کنیم، این مسئله در جهت اهداف دشمن است و از این جهت باید مراقبت داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: دشمن در جنگ سخت از ما شکست خورد و تلاش دارد در جنگ نرم که البته همیشه شکست خورده، آن را ادامه دهد اما باید دانست که جنگ نرم واقعاً پیچیده‌تر است و هر روز فرمول‌ها و ابتکارات جدیدی را به خرج می‌دهند و بدون آنکه ما متوجه شویم، از راه‌های پیچیده استفاده و ما را غافلگیر می‌کنند، اما مردم ما، هوشمندتر از مسئولین در صحنه هستند و این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

*پایه اصلی انقلاب " ارزش‌های اسلامی " و " مردم " هستند

وی یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام اسلامی و مسئولین دانست و متذکر شد: واقعاً سرمایه اصلی انقلاب اسلامی ایران از نظر محتوایی اسلام و ارزش‌های اسلامی و ولی فقیه است، ولی پایه اصلی " مردم " هستند.

*مردم همواره کوتاهی‌های مسئولین را جبران کردند

" اعتمادی که همیشه مردم به نظام و انقلاب و مسئولانشان داشتند، سرمایه عظیم اجتماعی بوده است، هر چند ما در مسائل اقتصادی و سیاسی مشکل داشتیم و امثال بنده نتوانستند به مسئولیت‌هایشان به خوبی عمل کنند و در مقابل مردم به مطالباتشان صادقانه پاسخ دهند و آن چرا که حق این مردم بزرگوار بوده، ادا کنند، اما مردم به خاطر آن اعتماد ملی، از سرمایه عظیمی که داشتند استفاده و خرج این انقلاب کردند و کوتاهی‌های مسئولین را جبران کردند. "

این عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس خاطرنشان کرد: در این راستا هدف اصلی دشمن سلب اعتماد عمومی است، آنها می‌دانند که در جنگ سخت حریف انقلاب و مردم و اعتقادات ملت ما نخواهند شد، بنابراین دشمنان وارد عرصه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و مهمترین رکن و هدفشان نیز اعتماد عمومی ملت و سرمایه اجتماعی عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ذکر این نکته که البته باید دانست که اگر دشمن این کار را انجام ندهد، ما او را " دشمن " تلقی نمی‌کردیم، توضیح داد: وظیفه ما این است که به خوبی دشمن را بشناسیم و نسبت به اقدامات او آگاهی داشته باشیم و به او کمک نکنیم، ما نباید با بداخلاقی‌ها و تخریب یکدیگر و تضعیف ارکان نظام در راستای اهداف دشمن حرکت کنیم و خدایی ناکرده گاهی مقامات بالاتر نظام را خرج خودمان کنیم، ما باید صادقانه عمل کنیم.

امیدوار رضایی با یادآوری اینکه مسئولان حداقل باید در کنار مردم باشند اگر نمی‌توانند جلوتر از ملت حرکت کنند، گفت: باید از مردم درس بگیریم، مردمی که با همه اختلاف نظرات موجود، ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای در راهپیمایی‌ها پیدا کردند، با همه مسائلی که وجود داشت، واقعاً میلیونی و شجاعانه و هوشمندانه ترفند دشمن را متوجه شدند و در صحنه حضور یافتند و با حضورشان ثابت کردند که این نظام را قبول دارند و به مسئولین اعتماد دارند، بنابراین انشاءالله مسئولین به وظیفه‌شان به درستی عمل می‌کنند.

وی در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وظایف دولت، مسئولان، برگزارکنندگان انتخابات و کاندیداها برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس نهم چیست، توضیح داد: همه مسئولین در برگزاری یک انتخابات سالم مؤثر هستند، هم دولت مؤثر است و هم دستگاه‌های نظارتی و خود کاندیداها و هواداران آنان.

" همه، مسئولیت‌های خاص خودشان را دارند و همه باید به قانون احترام بگذارند و بدانند که اجرای قانون هم حکم شرعی دارد و هم حکم عقلی و همه باید به قانون عمل کنند، عدم دخالت مسئولین اجرایی و نظارتی در انتخابات یکی از موارد جدی است که باید به آن بسیار توجه شود، کاندیداها نیز با سخنانی که مطرح می‌کنند، باید از تخریب یکدیگر و رقیبشان جلوگیری کنند و باید از بداخلاقی‌های سیاسی نیز که از مسائل بسیار مهم و اساسی و جدی است، جلوگیری شود. "

*باید دانست در کنار رعایت اخلاق اسلامی می‌توان رقابت سالمی در پناه قانون داشت

این نماینده مجلس هشتم بر همین اساس تأکید کرد: باید در دموکراسی دینی به خوبی مرّ قانون را رعایت کنیم و یاد بگیریم که در ضمن آنکه ارزش‌ها و اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را رعایت می‌کنیم، می‌توانیم با هم رقابت‌های سالمی نیز در پناه قانون و نظام اسلامی داشته باشیم.

وی در عین حال در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از ترفندهای دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات تهدید به ترور، افزایش فشارها و تشدید تحریم‌های اقتصادی است، آیا این مسائل تأثیری در میزان مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت، گفت: تحریم‌های دشمن علیه ملت ایران، بیش از ۳۰ سال است که وجود دارد، اوایل انقلاب این تحریم‌ها بسیار شدیدتر نیز بود، هم‌اکنون با توجه به اینکه قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بالا رفته و دشمن‌شناسی ما افزایش یافته، توسعه و رشد کشور ما به گونه‌ای شده که دشمن فرصتی برای اجرایی کردم اهداف شومش پیدا نمی‌کند، علیرغم آنکه این موضوع در دستور کار دشمن وجود دارد، چه ترور شخصیتی، چه ترور جسمی دانشمندان ما و یا ایجاد رعب و وحشت.

*دشمن از کوته‌نظری‌ها و اشتباهات داخلی استفاده می‌کند

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: دشمنان از اختلافات و از کوته‌نظری‌ها و اشتباهات داخلی ما برای پیش‌برد اهداف شومشان استفاده می‌کنند، یکی از ترفندهای جدید دشمن، همین موضوع است، آنان این آمادگی را برای خودشان ایجاد کرده و برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی را آماده دارد که اگر خطایی، اشتباهی یا بی‌قانونی در داخل کشور صورت گرفت، به انقلاب و مردم و نظام اسلامی صدمه بزنند.

وی ادامه داد: بنابراین چه مسئولان دولتی و نظارتی و کاندیداها و هواداران آنان، باید به شدت مراقب رفتارشان باشند که از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند و مراقبت کنند که این ترفند توسط دشمن پیاده و اجرایی نشود.

*از " خودزنی سیاسی " بپرهیزیم

" باید دقت داشته باشیم که ‌آرامش را حتی اگر احساس کردیم حق ما ضایع شده، حفظ کنیم و به قانون پناه ببریم و در مسیر قانونی حرکت کنیم و از هر گونه ناآرامی و تنش پرهیز کنیم، کاندیداها باید با گذشت و ایثار از حق خودشان، حق انقلاب و عامه مردم و حق شهدا و نظام اسلامی را در نظر بگیرند، ممکن است در تدوین لیست‌های انتخاباتی، کدورت‌هایی پیش آید اما باید از نیش زدن به یکدیگر و ایجاد دشمن و یا تحریک یکدیگر بر علیه خودمان و در یک کلمه ' خودزنی سیاسی ' جلوگیری کنیم. "

نماینده مردم مسجدسلیمان در خانه ملت همچنین یادآور شد: باید بدانیم هر کدام از این حرکات می‌تواند زمینه‌ای برای خوشحال کردن دشمن فراهم کند و دشمن آن را تبدیل به موج بزرگتر کرده و مانور دهد و به انقلاب و نظام و اسلام صدمه بزند.

وی در عین حال به موضوع چالش امنیتی انتخابات مجلس نهم و میزان آمادگی مسئولین امر برای مقابله با این موضوع اشاره و تصریح کرد: بالاخره تجارب گذشته حتماً به مسئولین امنیتی و اجرایی و نظارتی ما، شناخت و قدرت بیشتری داده است، ولی امیدوارم این شناخت آنقدر قوی باشد که بتوانند آمادگی ذهنی و فکری بیشتری داشته و برنامه‌ریزی درستی کرده باشند تا انشاءالله صد در صد جلوی این موضوع را بگیرند.

" دشمن کسی است که با علم و تکنولوژی مجهز از تمام توان خودش در سراسر دنیا و سازمان‌های جاسوسی و دانشمندان و ضعف‌های داخلی ما حداکثر سوءاستفاده را می‌کند، از این رو ما باید هوشیاری به خرج دهیم تا انشاءالله برخی مسائل در کشور تکرار شود و مسیر دموکراسی را دینی در مسیر قانون هدایت کنیم، باید به اختلاف‌نظرها و اعتراضات دامن نزنیم و همه را در مسیر قانونی هدایت و مدیریت کنیم تا خدایی ناکرده صدمه و آسیبی به نظام و انقلاب وارد نشود. "

این نماینده مجلس هشتم افزود: بهتر است کاندیداها به جای دعواهای بی‌خاصیت سیاسی، برنامه‌های خودشان را ارائه دهند اما بهتر بود صدا و سیما و رسانه‌ها این بستر را آماده می‌کردند که کاندیداها نقطه‌نظرات و برنامه‌هایشان را ارائه می‌دادند.

وی تأکید کرد که اگر چنین زمینه‌ای ایجاد می‌شد، خیلی بهتر از این بود که به این روش‌های بداخلاقی و گاهی تخریب یکدیگر دست بزنیم و با تخریب دیگری، خودمان را خوب جلوه دهیم.

امیدوار رضایی در خاتمه با بیان اینکه دانستن و مطلع شدن حق مردم است و ملت باید بتوانند در نظام اسلامی باید آزادانه و در مسیر قانونی، انتخاب خودشان را داسته باشند، تصریح کرد: هنوز کار زیادی برای پیاده کردن بستر اسلامی و ارزشی در دموکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی داریم، معتقدم که باید به برنامههای کاندیداها بسیار شفاف رسیدگی شود و مردم بدانند که اگر به یک برنامهای رأی دادند و آن برنامه اجرایی نشد، آن جبهه یا حزب یا گروه سیاسی به دلیل اجرایی نشدن برنامهاش مردود شده است.