بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس خطاب به محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ضرورت فوری برای تعیین تکلیف رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور وجود دارد چرا که سرنوشت بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت با این صندوق و سازمان گره خورده است.

وی افزود: لازم است برای ریاست سازمان تامین اجتماعی از افراد داخل این سازمان که بسیار توانمند و پخته هستند استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: در بودجه سالجاری ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که دولت بتواند بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند در حالی که یک ریال از این کار انجام نشده است.

وی اظهار داشت: حقوق همه بازنشستگان لشکری و کشوری ترمیم شد در حالی که حقوق کارگران بازنشسته در این خصوص که باید در مورد متناسب سازی این حقوقها طبق برنامه ششم توسعه اقدام می‌شد اقدامی نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی دلیل عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان را عدم دریافت طلب خود از دولت عنوان می‌کند.

وی افزود: کارگران زحمتکش 30 سال کار کرده و زحمت کشیده‌اند ولی حقوق دریافتی آنها بسیار جزئی است ضمن اینکه برای دریافت خسارت از بیمه تکملیی در حالی که هزینه آن از حقوق شان کسر می شود باید 4 ماه معطل بمانند لذا نیاز است در این خصوص پیگیری لازم صورت گیرد.