به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان رئیس فراکسیون و قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با حضور در خبرگزاری مهر، به گفتگو با خبرنگار این رسانه پرداخت و به سوال هایی در خصوص آرایش تشکل های سیاسی در انتخابات، عملکرد مجلس هشتم، چالش امنیتی شدن انتخابات و حضور برخی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری در فهرست ائتلاف هایی که به تازگی اعلام موجودیت کرده اند پاسخ داد.

انتخابات مجلس در گرم شدن نهضت مردم در منطقه تاثیر گذار است

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس نهم در دوازدهم اسفندماه ابراز امیدواری کرد که این انتخابات با حضور پرشور مردم بار دیگر دشمنان نظام را مأیوس کند. این انتخابات در عرصه بین المللی نیز حائز اهمیت است چرا که می تواند در گرم شدن نهضتی که مردم در بیداری اسلامی و غرب آغاز کرده اند موثر باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: امیدواریم با حضور نمایندگان قوی، پاک و کارآمد مشکلات جاری کشور در مجلس نهم برطرف شود، البته نمایندگان در مجلس آینده باید از تمامی دستاوردهای انقلاب به نحو احسن استفاده کنند.

جامعتین فقط فهرست جبهه متحد اصولگرایان را تائید کرده اند

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین به آرایش تشکل های سیاسی در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و با بیان اینکه فهرست جبهه متحد اصولگرایان تنها فهرست انتخاباتی است که به تأیید جامعتین و حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی رسیده است، افزود: این جبهه به معنای واقعی جبهه است، چرا که از تشکل های حقوقی تشکیل شده است اما معتقدم جبهه پایداری اینگونه نیست و برگرفته از اشخاص حقیقی است که با محوریت آیت الله مصباح یزدی فهرست جداگانه خود را در انتخابات اعلام کرده است و طرز فکر خاص خود را دارد.

بادامچیان افزود: جبهه صدای ملت، جمعیت حامیان ولایت، جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی و جبهه ایستادگی از دیگر تشکل هایی هستند که در اردوگاه اصولگرایان فهرست انتخاباتی خود را ارائه داده اند ولی باز در این تشکل ها از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان نیز استفاده شده است و مابقی این فهرست ها برگرفته از نامزدهای اختصاصی این تشکل های سیاسی است.

علت تغییر نام جبهه اصلاحات

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیز گفت: بنده در زمانی اعلام کرده بودم که اصلاحات مرد که این گفته من با واکنش برخی از فعالان اصلاح طلب مواجه شده بود، اما اگر به گذشته برگردیم متوجه می شویم که پس از پایان عمر دولت خاتمی و تجربه تلخ مجلس ششم مردم دیگر استقبالی از جریان اصلاحات نشان ندادند.

وی گفت: اگر این جریان باز به نام اصلاحات وارد صحنه انتخابات می شد، آسیب می دید به همین جهت در این دوره، تعدادی از نامزدهای متعلق به این جریان سیاسی منفرد و تعدادی دیگر در غالب جبهه مردم سالاری وارد عرصه انتخابات مجلس شده اند.

بادامچیان افزود: بنده همواره ازحضور تمامی تشکل های سیاسی که در چهارچوب قانون فعالیت می کنند، استقبال می کنم و بر این باورم که باید تمامی تشکل ها بتوانند در انتخابات وارد شوند.

رقابت اصلی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شاهد رقابت تشکل ها و ائتلاف ها خواهیم بود، افزود: رقابت ها روی مصادیق است نه عناوین، چون اشتراک در اکثر فهرست های اصولگرا دیده می شود، اما رقابت اصلی ما با اصلاح طلبان است، به این دلیل که آنها گفتمانی خاص را نمایندگی می کنند و اصولگرایان گفتمان خود را دارند.

فهرست جبهه متحد رای خوبی را کسب می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وارد صحنه شده اند و مردم اعتماد و اعتقاد ویژه ای به این بزرگان دارند پیش بینی می کنم که فهرست جبهه متحد اصولگرایان رأی خوبی را به دست آورد که این در نظرسنجی ها نیز دیده می شود.

بادامچیان گفت: البته ما نمی توانیم مردم را مجبور کنیم که به فهرستی خاص رأی دهند، اما از آنجا که حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی برای ما حجت هستند و نقش تأثیرگذاری را در جریان اصولگرا ایفا می کنند، باید به فهرست اصولگرایان رأی دهیم و مردم نیز از این آزادی برخوردار هستند تا نامزد مورد نظر خود را از بین کاندیداها انتخاب کنند.

بازخوانی عملکرد مجالس گذشته از دیدگاه بادامچیان

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در ادامه این گفتگو به عملکرد و عقبه سیاسی مجالس گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس اول وظیفه قانون نویسی را بر عهده داشت، بر این اساس چهره های موثر نظام از جمله مقام معظم رهبری در آن مجلس حضور داشتند و انصافا خدمات خوبی را ارائه داند و مجلس دوم نیز تکمیل کننده آن بود.

وی یادآور شد: در مجلس سوم که پایان جنگ بود، نیروهای چپ توانستند وارد مجلس شوند، در مجلس سوم فقط از حضور مجمع روحانیون یاد می شود در صورتی که تشکل های دیگر که نزیدک به جریان چپ بودند در آن حضور داشتند و برخی از اعضا و طرفداران مجمع روحانیون نمایندگان روحانی مجلس سوم را تشکیل داده بودند.


بادامچیان ادامه داد: با اینکه مجلس سوم از نظر عقبه سیاسی نزدیک به موسوی و منتظری بود، اما در آن دوره مجلس، موضوع حذف نخست وزیری و قائم مقامی رهبری مطرح شد.

عضو فهرست جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه مجالس چهارم و پنجم در اختیار اصولگرایان قرار گرفت، افزود: پس از عملکرد این مجالس مردم بدین نتیجه رسیدند که باید نیرویی جدید وارد صحنه سیاسی کشور شود، و در سال ۷۶ و در انتخابات ریاست جمهوری به محمد خاتمی رأی دادند و پس از پایان عمر مجلس پنجم، مجلس ششم در اختیار طرفداران رئیس جمهور وقت قرار گرفت.

مجلس نهم باید در حوزه اقتصادی متمرکز شود

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس افزود: مجالس هفتم و هشتم بار دیگر در اختیار اصولگرایان قرار گرفت و در این دوره از انتخابات نیز باید فعالان سیاسی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نمایندگانی امتحان پس داده و خبره وارد خانه ملت شوند، ما هم اکنون در دهه چهارم انقلاب قرار داریم، زیربناها آماده است و باید در زمینه های مهمی همچون حوزه اقتصادی فعالیت کنیم که مجلس می تواند دراین زمینه نقش تأثیرگذار خود را نشان دهد.

وی گفت: مجلس نهم باید در زمینه اقتصادی متمرکز شود تا شاهد رفاهی عادلانه و کاهش تورم و رفع اشتغال و بیکاری باشیم.

بادامچیان با بیان اینکه مجلس نهم یک سال با دولت فعلی همکاری دارد، افزود: مابقی همکاری ها با دولت یازدهم صورت می گیرد به همین جهت باید به هماهنگی و تعامل مجلس نهم با دولت یازدهم نیز اشاره کرد و امیدواریم مجلس و دولت آینده در اختیار نیروهایی ولایی قرار گیرد تا با کمک مشکلات کشور را برطرف کنند.

مردم به جریان انحرافی روی خوش نشان نمی دهند

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در خصوص عملکرد جریان انحرافی و اینکه آیا احتمال می دهید که این جریان بتواند در استان ها و شهرستان ها پیروز انتخابات شود، اظهارداشت: مردم باید سوابق نامزدها را به خوبی بررسی کنند و پس از آن به نامزدها رأی دهند. البته من بر این باورم که مردم در این دوره به هیچ وجه به نامزدهایی که به کانون های ثروت و قدرت متصل شده اند رأی نمی دهد، جریان انحرافی به هیچ وجه از مشروعیت و مقبولیت برخوردار نیست، بنده توسط حزب موتلفه با شهرستان ها در تماس هستم، فهرست ها ارائه شده است و مردم به فهرست های مشروع روی می آورند.

وی افزود: جریان انحرافی سر مشخصی ندارد و نامزدهای انتخابات نمی توانند رسما اعلام کنند که طرفدار مشایی هستند، چرا که اگر به این نکته اشاره کنند دیگر رأی نمی آورند مگر اینکه به پنهان کاری روی آورند تا چهره واقعی آنها مشخص نشود.

برما تکلیف است که به فهرست ۳۰ نفره اصولگرایان رای دهیم

رئیس فراکسیون موتلفه مجلس درباره اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخاب نامزد، خطاب به مردم فرمودند " افرادى که می توانند انسان را خاطرجمع کنند، بین انسان و خدا حجت براى انسان درست کنند، انسان به اینها اطمینان کند "؛ این افراد و گروههای که حجت آور هستند چه کسانی هستند؟ گفت: هرکس مریض شود به دنبال طبیب شاخص و برتر می گردد و یا از دیگران سوال می کند تا بتواند پزشک مورد اعتماد خود را پیدا کند، در عرصه انتخابات نیز همین گونه است، مردم باید به گروه های امتحان پس داده و با سابقه رجوع کنند، البته مردم این اختیار را دارند که گروه مورد نظر خود را انتخاب و از دیدگاه ها و نقطه نظرات آنان استفاده کنند. اما بار دیگر یادآور می شوم که حجت برای ما نظر جامعتین است و از آنجا که این عزیزان این فهرست را تأیید کرده اند بر ما تکلیف است که به ۳۰ نفر فهرست اصولگرایان رأی دهیم.

مردم باهوش هستند و در انتخابات پاسخ دشمن را خواهند داد

این فعال سیاسی با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم گفت: آنها تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا مردم در این دوره از انتخابات شرکت نکنند، اما نمی دانند که مردم ما همیشه در صحنه حضور دارند و این حضور پرشور مردم بود که فتنه ۸۸ را خنثی و حماسه عظیم ۹ دی را خلق کرد.

بادامچیان با بیان اینکه انتخابات در ایران با انتخابات در کشورهای دیگر متفاوت است، افزود: انتخابات در کشورهای دیگر جنبه ملی دارد اما در کشور ما تکلیفی الهی است و مردم بر اساس تکلیفی که بر عهده دارند در انتخابات شرکت می کنند اما با این اوصاف دشمن بیکار نشسته است، در همه انتخابات سرمایه های کلانی را خرج کرده بودند تا مانع حضور مردم صحنه شوند. در انتخابات گذشته ۴۰۰ میلیون دلار خرج کردند تا برنامه های خود را در ایران محقق و اجرایی کنند و در این دوره از انتخابات نیز چند برابر خرج کرده اند تا بتوانند به انتخابات آسیب وارد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم افزود: مردم ایران باهوش هستند و زیرکانه اقدامات و فعالیت های دشمن را رصد می کنند و پاسخ محکمی را به این برنامه ها می دهند که آخرین آن، حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بود، حقیقتا مردم با شور و اشتیاق وارد صحنه شدند و خواستند با این حضور حداکثری این پیام را به دشمنان برسانند که آنها در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

دفاع از عملکرد مجلس هشتم

جانشین معاونت نظارت مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مجلس هشتم در حوزه نظارت، وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: در مجلس هفتم با تفاهمی که صورت گرفت هیئت عالی نظارت شکل گرفت و با تجربه ای که از عملکرد این هیئت بدست آمد در دوره هشتم معاونت نظارتی تشکیل شد که بنده نیز هم اکنون جانشین معاونت نظارتی هستم و می توانم با قاطعیت بگویم که در زمینه نظارت، مجلس فعلی کارهای خوبی را انجام داده است.

وی گفت: پرونده ناظران، حدود و وظایف و گزارش هایی که ارائه داده اند کاملا مشخص است و از این تجربیات می توان در دوره های آینده نیز استفاده کرد.

بادامچیان افزود: مجلس هشتم حقیقتا در حوزه نظارت و قانونگذاری خوب عمل کرده است، قوانین خوبی در این مجلس مطرح شده است. ما در همین دوره قانون احزاب را ساماندهی کردیم، بیمه بیکاری، افزایش حقوق بازنشستگان، رفع موانع کسب و کار، تأسیس صندوق توسعه ملی از مهمترین طرح ها و لوایحی است که در مجلس مطرح و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه انتقاداتی که نسبت به ضعف مجلس در حوزه نظارت مطرح می شود را قبول ندارم، گفت: مجلس هشتم مجلسی پرکار، قوی و ولایت پذیر است، البته دولت اختلافاتی با مجلس دارد اما مجلس هشتم برنامه های مهمی همچون برنامه پنجم را بررسی کرد، از سوی دیگر دیوان محاسبات نیز به روز عمل می کند.

بادامچیان تصریح کرد: نظارت، قانونگذاری و مواضع سیاسی مجلس قابل قبول است، که این اقدامات مورد تحصین مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

مجلس جای شعار نیست

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مجلس جای شعار نیست، افزود: عده ای فقط می خواهند در مجلس شعار دهند و یا می خواهند با فریاد، ‏حرف خود را به کرسی بنشانند در همین موضوع روابط ایران با انگلیس شاهد بودیم که یک گروه مدام بر قطع کامل روابط تاکید می کردند اما ما کاهش ‏سطح روابط را در مجلس به تصویب رساندیم و با برخوردی متین و حقوقی و عاقلانه خواستار کاهش سطح روابط با دولت بریتانیا شدیم پس باید توجه داشت که مجلس جای سر دادن شعار و داد و بیداد نیست. ‏
وی با بیان اینکه نمایندگان در خانه ملت باید مسائل اقتصادی را دنبال و پیگیری کنند، افزود: نمایندگان باید در حوزه های مختلف تخصص داشته باشند. ‏یکی از آن حوزه ها که نیاز مجلس است حوزه اقتصادی است. نماینده باید با اقتصاد اسلامی، دولتی و دانشگاهی آشنا باشد. با تجربه، قوی و شجاع ‏باشد. بتواند در اسرع وقت رویدادها را بررسی و درباره آن اظهار نظر کند. ‏

عضو فهرست جبهه متحد اصولگرایان اضافه کرد: مجلس فقط به ۲۹۰ نماینده نیاز دارد و مردم باید افرادی را راهی خانه ملت کند که از نظر اخلاقی، ‏مالی، سیاسی، فساد و انحراف هیچ مشکلی نداشته باشند تا بتوانند مقتدرانه از حقوق ملت دفاع کنند. ‏

بادامچیان با اشاره به فهرست انتخاباتی تشکل های سیاسی در انتخابات مجلس افزود: چندین دوره است که در جریان اصولگرا، فهرست ها توسط اضلاع ‏اصولگرایی بسته می شود و در این فهرست ها تلاش می شود که از همه حوزه های تخصصی از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده شود.

خط اصولگرایی در جامعه جا افتاده است

وی گفت: پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم ائتلاف ها و جریانهای موجود تمام می شود و ترکیب مجلس نهم مشخص می شود. البته معتقدم خط اصولگرایی در جامعه ‏به خوبی جا افتاده است به طوری که هم اکنون یکی از تشکل های اصلاح طلب که در فضای انتخابات فعالیت می کند خود را اصلاح طلب اصولگرا ‏معرفی کرده است و این نشان می دهد که گفتمان اصولگرایی در جامعه جا افتاده است.

جبهه پیروان خط امام و رهبری از جبهه متحد تبعیت می کند

از بادامچیان سئوال شد که سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مصاحبه ای اعلام کرده بود که اعضای جبهه پیروان در فهرست های متعدد ‏قرار گرفته اند، با توجه به اینکه این جبهه به عنوان یکی از اضلاع جبهه متحد اصولگرایان شناخته می شود آیا حضور نامزدهای جبهه پیروان در فهرست ‏های دیگر مغایر با وحدت نیست که وی در پاسخ افزود: نظر جبهه پیروان خط امام و رهبری تبعیت از جبهه متحد اصولگرایان است. در فهرست جبهه ‏متحد شش نفر از اعضای جبهه پیروان قرار گرفته اند و ما در این جبهه بر اساس سازوکاری که در کمیته ۸ + ۷ تعریف شده است فعالیت می کنیم. ‏

وی با تاکید براینکه نباید اسامی نامزدها در فهرست جریان رقیب قرار گیرد، اذعان داشت: آقای کواکبیان از بنده دعوت کرده بود که ‏در فهرست انتخاباتی تشکل مبتوعش قرار گیرم که در پاسخ به وی گفتم من تشکیلاتی عمل می کنم و متعلق به جریان اصولگرا هستم و نمی توانم در فهرست ‏جریان رقیب قرار گیرم. ‏

بادامچیان در عین حال با بیان اینکه البته نمی توانیم نامزدهایی که عضو جبهه پیروان هستند و وارد فهرست انتخاباتی اصولگرایان نشده اند را از حضور ‏در انتخابات منع کنیم، گفت: هنوز در این باره موضوعی در جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح نشده است، البته شخصا معتقدم که حضور فهرست ها ‏و نامزدهای متعدد می تواند در کثرت شرکت کنندگان در انتخابات موثر واقع شود و باعثشود رقابتی سالم را داشته باشیم.

نامزدهای جبهه پیروان مستقل در انتخابات شرکت می کنند

وی گفت: نامزدهای جبهه پیروان خط امام و رهبری که در فهرست اصولگرایان قرار نگرفته اند به صورت مستقل و منفرد وارد انتخابات می شوند و ‏منظور آقای سجادی این نبوده که نظر جبهه پیروان حضور نامزدهای این جبهه در فهرست های دیگر است. ‏

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت های خود در عرصه سیاسی کشور افزود: بنده همواره تلاش کرده ام که بر اساس تکلیف ‏در عرصه سیاسی فعالیت کنم چرا که اگر غیر از تکلیف عمل کنیم یک روز فعالیتمان در عرصه سیاسی کشور خسته کننده می شود.


وی گفت: بادامچیان خود را بدهکار خدا، امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب می داند. بر شخص بنده تکلیف است تا آنجایی که می توانم در ‏خدمت نظام و انقلاب اسلامی باشم البته در مقابل خدماتی که انجام می دهم مزدی نمی گیرم و فقط ملاک برای من تبعیت از ولی فقیه و حمایت از انقلاب ‏اسلامی است.

جبهه پایداری نباید رقیب جبهه متحد اصولگرایان می شد

وی همچنین درباره اینکه حضور مستقل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم را چگونه ارزیابی می کنید افزود: ‏این جبهه نیز اصولگراست وای کاش پایداری رقیب جبهه متحد نمی شد و با هم متحد می شدیم تا با یکپارچگی وارد عرصه انتخابات می شدیم اما در ‏فهرست جبهه پایداری نیز ۵ نامزد مشترک از جبهه متحد حضور دارند.

بادامچیان معتقد است یکی از رویش ها و ریزش های انقلاب در انتخابات شکل می گیرد. ‏

نماینده تهران در مجلس در پایان این گفتگو در مقابل اسامی و کلمات زیر، پاسخ های کوتاه داد:

بهشتی: بیدار کننده ملت‏
حزب جمهوری اسلامی: برای مقطعی کوتاه پدید آمد و خدمات خوبی انجام داد.
موتلفه اسلامی: یادگار امام خمینی(ره) ‏
بنیاد هفتم تیر: در خدمت شهدا
حبیب الله عسگراولادی: یار محبوب امام و محبوب ولی امر
غلامعلی حداد عادل: شخصیتی فرهنگی
علی لاریجانی: سیاستمدار
مجلس هشتم: مجلسی بی سر و صدا و پرکار