نگرانی اروپا از به هم خوردن برجام و خروج ایران از برجام، امنیتی است

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه پارلمان) در نطق میان دستور اظهار داشت: ما بدهکاریم به عدالت، به نسل پرسشگر و به تکه‌ای از تاریخ و انقلاب هستیم، ما به خودمان بدهکاریم، انقلابی که برآمده از وجدان آگاه و بیدار است و این نیز نخواهد گذشت. سرمان را که چرخاندیم بهترین‌هایمان را ترور کردند، از دیوار بالا رفتیم و اسناد لانه جاسوسی را ورق زدیم، باران جنگ سیاه بر سرمان بارید و مردان و زنان بیگناه در خون غلتیدند. گذشته‌ها نمی‌گذرد، زخم خستگی این قصه‌ها امروز تهاجم فرهنگی است، آنقدر که شعارها می‌شود تمام شدن ماجرای اصلاح‌طلب و اصولگرا و مجلس ختم نسل انقلاب.

میرزایی تصریح کرد: گرگ پیر خسته، اژدهای هفت سر شده، جنگ رسانه‌ها امان‌مان را بریده و خوارج و منافقین در طول تاریخ رنگ عوض کرده‌اند، گاهی به لباس طالبان، گاهی داعش و هزاران فرقه و حلقه درآمده‌اند؛ برجام اگر تنها یک فرجام داشت این بود که با گفت‌وگوی مؤثر تیغ تیز گردن‌کشی کُند شد، بازی تمام نمی‌شود، CFT، FATF و پالرمو و پیوستن به جهان مدرن تنها با پرهیز جدی از تنش و رعایت الزامات روابط بین‌الملل و تسریع در روابط خارجی حل خواهد شد، این بند نتیجه ساعت‌ها جلسه و عصاره تفکر ۳ فراکسیون این مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال روابط بین‌المللی، بنگاه‌های اقتصادی با نامادری‌ها و دایه‌های بهتر از مادر رشد می‌کنند، حق تصمیم‌گیری نهادهای دولتی با استیضاح‌های تناسخی و وزیرهای رنگارنگ، فقط و فقط وقت‌کُشی و از بین بردن سرمایه‌های ملی است، بی تکلیفی در منطقه، تهدید و خط و نشان‌های ارتجاعی، از تعداد کشت‌شدگان کم نخواهد کرد، داشتن بالاترین حق سیاست‌گذاری در روابط دیپلماتیک سوریه و عراق حق مسلم جوانانی است که از جان، مال و ناموس خویش به نام دفاع از حرم گذشتند اما ما کجای تصمیم‌گیری این داستان هستیم.

نماینده دماوند در مجلس یاداور شد: غرب می‌خواهد با ایران مذاکره کند، گزینه افراطی ردّ هر گونه مذاکره در هر شرایطی است اما گزینه دیگر، گزینه مذاکره در موضوعات خاص و با دستور کار از پیش تعیین‌شده توسط کارشناسان متخصص است؛ از یاد نبریم که به هر دلیل و به هر انگیزه‌ای برای هر یک از طرفین، تصور کنیم برجام دو تهدید بزرگ را با هزینه واشنگتن از سر ایران برداشت، مذاکرات در اردوگاه مخالفان سعودی و اسرائیلی را از هم پاشید، ما در ۴ دهه گذشته هیچ حضوری در لابی حاکمیت آمریکا نداشتیم و این کُندی دیپلماسی خارجی ماست که فرصت را برای رفقا و اپوزسیون باز کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی اروپا از به هم خوردن برجام و خروج ایران از برجام امنیتی است، برخلاف تصور که ما داستان را اقتصادی می‌بینیم.