رحمانی‌فضلی: امنیت در همه موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، صبح امروز در همایش "معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی" طی سخنانی در تعریف رابطه انسان و امنیت گفت: انسان موجودی کمال‌گرا و غایت‌اندیش است. باید بدانیم وقتی حرف از مردم می‌زنیم، ببینیم مردم دارای چه جایگاهی هستند.

وزیر کشور گفت: مولفه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مولفه‌هایی هستند که می‌توانند، قابلیت انسان را به فعالیت برسانند. ما به عنوان جمهوری اسلامی می‌خواهیم حکومتی را ارائه کنیم که انسان در آن در امنیت کامل زندگی کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امنیت موضوع مهمی است که ما در همه برنامه‌ریزی‌ها آن را مورد توجه قرار می‌دهیم. در شرایط امن است که علم و صنعت و تکنولوژی می‌تواند، رشد کند. ما نمی‌توانیم دم از امنیت بزنیم در حالیکه نتوانسته‌ایم مردم را اقناع، همراه و راضی کنیم.

وی‌ ادامه داد: رهبری امام مبتنی بر رهبری الهی بود. باید بدانیم وقتی حکومت ایجاد می‌کنیم غایت اندیشی انسان را مورد توجه قرار دهیم و ما به عنوان یک حکومت، وظیفه داریم در اقناع سازی، همراه سازی و راضی کردن مردم تلاش کنیم.

وزیر کشور عنوان کرد: اگر مردم احساس کنند، شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای است که امکان حضور سیاسی برای همه وجود دارد این می‌شود، مشارکت واقعی مردم و می‌توانیم مشارکت سیاسی را به جریان تعمیق بخشی اهداف نظام تبدیل کنیم. اما اگر احساس کنند، توزیع قدرت عادلانه نیست و حضور در قدرت نیازمند رانت است، حتما در حوزه سیاسی رضایتمندی نخواهیم داشت. این حضور منتج به حضور شایستگان نخواهد شد و منتج به حضور ویژه‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با مفاسد و رانت اقتصادی برخورد کرد. هرکس توان فعالیت اقتصادی سالم دارد، باید کار کند و در بین شایستگان  این عرصه حضور یابند اما اگر اینطور عمل نشد منتج به حضور وابستگان ویژه می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شرایط اجتماعی کشور ما شرایط خاصی است، افزود: اگر فقدان عدالت اجتماعی داشته باشیم و یا هر نوع برتری، برخلاف قانون‌ شایستگی وجود داشته باشد، تبعیض به وجود می‌آید. در این شرایط شاهد رضایتمندی و مشارکت حداکثری نخواهیم بود.

وزیر کشور با اشاره به راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه‌های مختلف گفت: ایشان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در 7 هفته جلسه با حضور مسئولان، برنامه‌ریزی کردند، تقسیم وظایف ملی صورت دادند و راهبردها را مشخص کردند. اصالت ما در حفاظت و صیانت از جامعه اسلامی است. برای رسیدن به این مهم باید در مقابل دشمن محکم ایستاد و با او مقابله کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر نگاه ما به مردم نگاه به یک انسان موحد باشد، جبهه اسلام جبهه وسیعی خواهد شد. ما در شرایط کنونی با تهدیدات مواجه هستیم. امروز بعد از چهل سال، استکبار جهانی همه راه‌های رفته شده را طی می کند اما این مردم و انقلاب از اتفاقات گذشته تجربه آموختند و بسیار قدرتمندتر شدند. ما باید آمادگی کامل برای دفاع از حقانیتمان داشته باشیم.