اختلاف اصولگرایان مردم را دچار تزلزل می‌کند

به گزارش مهر، آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان در مراسم سالگرد شهید آیت الله فضل الله محلاتی که در مجموعه فرهنگی الغدیر سپاه برگزار شد، اظهار داشت: روز اول اسفند برای من یادآور خاطره ای ناراحت کننده است. چرا که در این روز بود خبر شهادت آیت الله محلاتی را بعد از چند ساعت که از هم جدا شدیم و ایشان به سمت جبهه عازم شد به ما دادند.

وی افزود: شکرگزاری می کنیم که در دورانی به دنیا آمدیم که انقلاب اسلامی پدید آمده است و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: نظام ما نظام اسلامی، انقلابی و ولایی است. در نظام ما قرآن اصالت دارد و قرآن است که باعثمی شود در مسیر مستقیم قرار گیریم.

وی خاطر نشان کرد: شهید محلاتی فردی متدین و انقلابی بود که در این مسیر حرکت می کرد و اگر بخواهیم یک روحانی خستگی ناپذیر قبل از انقلاب نام ببریم در راس آن شهید محلاتی است.

مهدوی کنی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس هستیم، گفت: کاندیداها باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند تا به امید خدا انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

دبیر جامعه روحانیت افزود: من به یکی از مومنین گفتم که چرا در آستانه انتخابات دیگران را تخریب می کنید و آن شخص جواب داد برای اینکه به طرفدارانم ثابت کنم که طرفدار یک گروه و مخالف گروه دیگر هستم و برای اینکه جایگاه خودم را ثابت کنم باید رقیب را تخریب کنم.

آیت الله مهدوی کنی همچنین تاکید کرد: اختلاف سلیقه را باید بعد از انتخابات در مجلس و در تصویب قوانین اعمال کرد و نباید قبل از انتخابات یکدیگر را تخریب کرد.

وی افزود: البته طرف حساب من ضد انقلاب نیست بلکه همین مجموعه انقلابی ها هستند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه چند روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده است، گفت: توصیه می کنم در این چند روز باقی مانده مومنین دور هم جمع شوند و زیر یک علم سینه بزنند.

آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: در مشهد بودم که یک نوجوانی از من پرسید شما جبهه پایداری را قبول دارید یا نه، گفتم بله قبول دارم. آن جوان از من پرسید پس چرا وحدت نمی کنید من هم پاسخ دادم چون آنها ما را قبول ندارند.

مهدوی کنی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در مقام تصمیم گیری در مجلس خوب است، گفت: اما اگر بخواهیم در آستانه انتخابات افراد انقلابی به تیپ هم بزنند مردمی که در انقلاب حضور دارند و برای این انقلاب شهید داده اند دچار تزلزل می شوند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: اگر روحانیت را کنار بگذارید انقلاب از بین می رود و امام مکررا توصیه می کردند که به جامعه روحانیت و جامعه مدرسین احترام بگذارید در حالیکه ایشان از تمام اختلاف سلایق خبر داشتند.

رئیس مجلس خبرگان در پایان در توصیه ای به روحانیون گفت: اگر می خواهید ربانی بمانید باید صلاحیت خود را اثبات کنید و ربانی بودن خود را حفظ کنید.