دیپلماسی پارلمانی فضاسازی رسانه ای علیه ایران را خنثی می کند

نماینده مردم محلات و رئیس فراکسیون حمایت از ایرانیان خارج از کشور با اشاره به سفر اعضای این فراکسیون به کشور آلمان گفت: آلمان به این دلیل انتخاب شد که 330 هزار ایرانی در آن حضور دارند و مبادلات تجاری وسیعی با ایران توسط بازرگانان آلمانی  و  ایرانی انجام می شود.

وی افزود: در جریان این سفر از دو شهر مهم برلین و هامبورگ دیدار داشتیم و جلساتی را با مسئولان ملی و منطقه ای آلمان برگزار کردیم، در بخش اول و در برلین ملاقاتی با نماینده مجلس آلمان و رئیس گروه دوستی مجالس ایران و آلمان  انجام شد که مسائل مختلفی مورد بررسی و گفت و گو قرار گرفت.  پس از آن  جلساتی با دانشجویان ایرانی مقیم المان و ایرانیان مقیم این کشور در مرکز اسلامی برلین  برگزار شد که رغبت ایرانیان به  کشورشان و برای کمک به کشور در شرایط تحریم نکته مهم این دیدارها بود.

سلیمی ادامه داد: سپس با حضور در نمازجمعه شهر هامبورگ با رئیس مرکز اسلامی آنجا و تعدادی از تجار هامبورگ دیدار داشتیم و از حوزه علمیه این شهر نیز بازدید کردیم، آنچه که در این سفر مشهود بود ضرورت هموار شدن مسیر تجارت و مبادلات علمی و فنی  بین دو کشور است تا بتوان از ظرفیت های خوب ایرانیان مقیم آلمان در شرایط تحریم بهره برد. همچنین مشکلات تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان آلمانی تبار هم از دیگر مسائل و دغدغه های هم وطنان در کشور آلمان است.