سردار وحیدی: تحقیقات دفاعی و موشکی ایران ادامه دارد

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز سه شنبه، اظهارداشت: بدون شک، تمام توان خود را صرف افزایش قدرت دفاعی، بازدارندگی و تحکیم امنیت کشور می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح از موضوع تحقیقات دفاعی غافل نیستند، تصریح کرد: نیروهای مسلح همچون سدی مستحکم در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی می کنند و در این راستا توانمندسازی های ممکن را انجام می دهند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره اظهار نظرهای اخیر فرانسه در زمینه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: این اظهار نظر ها از سوی دولتمردان کشوری مطرح می شود که در حال فروپاشی فکری و بنیان های داخلی است.

سردار وحیدی افزود: ما امروز با یک فرانسه فرسوده مواجه هستیم که مردم معترض خود را به بدترین شکل مورد هجوم قرار می دهد؛ این کشور هیچ صلاحیتی برای صحبت کردن در رابطه با توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی اظهارداشت: کشوری که خود بمب اتم تولید می کند، دست در دست رژیم صهیونیستی دارد، به عربستان متجاوز سلاح می فروشد، در جنایت های علیه مردم یمن مشارکت می کند و در به خاک و خون کشیدن مردم سوریه سهیم است، حقی برای اظهار نظر در مورد ایران ندارد.

سردار وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کنار هم چیدن مولفه های قدرت و ترکیب عالمانه آنها به دفاع مستحکم و امنیت پایدار منجر می شود، گفت: امروز دشمنان با یک طراحی همه جانبه در ابعاد مختلف نظامی، رسانه ای و اقتصادی قصد تاثیر بر جریان های آزاد اندیش و مستقل را دارند که در راس آنها جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تهدیدات تنها مختص ایران نمی شود، افزود: امروز می بینیم آمریکایی ها در قبال کشور ونزوئلا بر خلاف قوانین بین المللی عمل می کنند، که این موضوع روشن ترین مصداق دخالت در یک کشور محسوب می شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: باید برای رویارویی با تهدیدات دشمن طراحی های خود را انجام دهیم تا بتوانیم با قدرت مقاومت کنیم.

به گزارش ایرنا، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه جمعه گذشته در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که چنانچه گفت وگوهای مربوط به برنامه موشک‌ های بالستیک ایران به نتیجه نرسد، این کشور را تحریم می کنیم.

وزارت خارجه فرانسه پیشتر هم برنامه موشکی ایران را ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده بود.

این در شرایطی است که قطعنامه 2231 شورا امنیت سازمان ملل که پیرو برجام به تصویب رسید و تمامی قطعنامه‌های ضد ایرانی قبلی را لغو کرد، هیچ گونه منعی برای فعالیت‌ های موشکی و فضایی ایران در نظر نگرفته است.

پس از اظهارنظر مقامات فرانسوی در رابطه با توان موشکی ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داد و با تاکید براینکه توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: قابلیت های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است.

بهرام قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم خوردن ثبات و توازن منطقه می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی وزیر خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفت وگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست و تاکید کرد هرگونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.