الیاس نادران که به همراه احمد توکلی دیگر نماینده تهران مهمان خبرگزاری مهر بود، در گفتگو با مهر، با اشاره به اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انصافا در این دوره از انتخابات شورای نگهبان از زوایایی خیلی خوب عمل کرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای اولین بار بدون تعارف دانه درشت‌هایی را از خود مجلس حذف و آنها را رد صلاحیت کرد که در شرایط عادی کسی جرات نمی کرد که بگوید این افراد مسائلی دارند که صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.

نماینده تهران گفت: اگر این مسیر تقویت شود و ابزارهای نظارتی شورای نگهبان جدی تر شود و از سلیقه ای رفتار کردن فاصله بگیرد می تواند در مبارزه با فساد مفید باشد.

توکلی دیگر نماینده تهران نیز در این باره خاطرنشان کرد: من هم تلاشهایی در این زمینه داشته ام که اگر مردم برای ورود به مجلس به من رای دهند بقیه تلاشهایم را در بررسی اعتبارنامه ها در مجلس نهم ادامه می دهم.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: من وظایفی داشتم که انجام دادم و یک سری مدارک هم در حین اجرای انتخابات پیدا می شود که برای استفاده از آنها مصمم هستم.

به گزارش مهر، توکلی پیش از این در جمع دانشجویان در دانشگاه شیراز تاکید کرده بود اسناد فساد اقتصادی تعدادی از نمایندگان مجلس را به شورای نگهبان ارائه خواهد داد.

در این دوره از انتخابات، تعدادی از نمایندگان مجلس هشتم که کاندیدای انتخابات مجلس نهم بودند از سوی هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند و در بررسی هیئت های نظارت، صلاحیت تعداد زیادی از آنان تایید شد اما در این بررسی ها صلاحیت عده دیگری رد شد.