به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس، علی لاریجانی در دیدار هیئت رئیسه اتحادیههای تولید و صادرکنندگان فرش استان قم اظهار داشت: ببینید رسانهها چند درصد بحث علمی و درست درباره مسائلی از قبیل توسعه و پیشرفت کشور دارند، اما در عین تاسف مشاهده میشود که اغلب به دنبال قیل و قال سیاسی هستند.

لاریجانی در ادامه افزود: توفیق یار ما بود و در چند سال اخیر جلسات مختلفی را با فعالان عرصه فرش برگزار کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این بخش قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش از صنایع مهم برای کشور به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: این بخش ضمن اینکه میزان اشتغال مناسبی در کشور ایجاد کرده در زمینه صادرات هنر و ذوق ایرانی هم موثر بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرش وجه فرهنگی و اقتصادی برای کشور دارد، اظهار داشت: باید تلاش شود که این صنعت رونق لازم را داشته باشد و ابعاد تجاری آن در داخل و خارج حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای صنعت فرش در مجلس چند کار مهم از جمله بیمه قالیبافان دنبال شده است، خاطرنشان کرد: بحثبیمه قالیبافان می‌تواند آرامش روانی را برای فعالان این عرصه به دنبال داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی مشکلات در کشور نمی‌گذارد که آنگونه که باید و شاید پیشرفت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به بعد بین‌المللی است و بخشی نیز مربوط به عدم توجه علمی به مسائل اقتصادی است که در کشور به یک معضل تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه ارتباط بخش‌های تخصصی با امور حاکمیتی برخی ضعف‌ها وجود دارد که باید حل شود، گفت: در مجلس تلاش داشتیم که بخش تولید و سیاست‌گذاری را به یکدیگر نزدیک کنیم و راه را باز کردیم تا متخصصین امور مختلف حضور یافته و در کمیسیون‌ها و صحن مجلس بتوانند نقطه نظرات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه در قانون تسهیل فضای کسب و کار تلاش شده است که نگاه را در زمینه حمایت از تولید تسری داده و دائمی کنیم، اظهار داشت: در این شرایط شاهد هستیم که در روزنامه‌ای به ناحق نوشته می‌شود که این دفاع از یک درصد مردم در مقابل ۹۹ درصد است، این مسئله نشان می‌دهد که فهم درستی در این زمینه وجود ندارد، چرا که اگر تولید در کشور جریان داشته باشد همه بهره مند می‌شوند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی افراد، زد و خوردهای سیاسی را در همه وجوه دنبال می‌کنند و این مسئله برای کشور یک آفت است، خاطرنشان کرد: کشور با رونق تولید توسعه می‌یابد و با رونق تولید و صادرات اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر گفتمان مسلط در کشور سیاست‌زدگی، قبیله گرایی و زد و بندهای سیاسی باشد صدای تولید کننده و اهل تخصص به جایی نمی‌رسد و ما در مجلس هشتم تلاش کردیم که این فضا را باز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند متولی و قیم مردم بوده و مردم را اداره می‌کنند در حالی که نمایندگان مجلس، نمایندگان ملت بوده و هر نماینده مسئول همه ملت ایران است.

وی بیان کرد: نگاه اسلامی به مسائل ملت، نگاهی چند ارزشی است و باید نسبت به فرهنگ، دین و اقتصاد مردم توجه شود تا در همه بخش‌ها پیشرفت و توسعه محقق شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور مردم یک مسئله حاشیه‌ای نیست، تاکید کرد: ببینید روزنامه‌ها و رسانه‌ها چند درصد بحثعلمی و درست درباره توسعه و پیشرفت کشور دارند، متاسفانه اغلب به دنبال قیل و قال سیاسی هستند.

وی اضافه کرد: باید گفتمان مسلط گفتمان پیشرفت و آبادی کشور باشد و باید کسانی که صاحب فن هستند در این زمینه حضور یابند و البته برخی هم هستند که هنری جز سر و صدا کردن ندارند و تلاش می‌کنند فضا را غبار آلود کرده تا حقایق دیده نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی باید بنیه داخلی از نظر توان اقتصادی تقویت شده و رویکرد دولت و کل حاکمیت به سمت تولید برود و اگر چنین شد شرایط به سمتی می‌رود که هیجانات به سمت رقابت توسعه سوق داده می‌شود.

لاریجانی اظهار داشت: هر وقت که کشور از یک آرامش عقلانی برخوردار بود برای پیشرفت کشور توانستیم گام‌های اساسی برداریم، اگر استراتژی نظام این باشد که شرایط تولید را در داخل سهل کرده و رونق اقتصادی را دنبال کنیم، این اقدام می‌تواند برای دشمن بازدارنده بوده و از سوی دیگر توان اقتصادی کشور را افزایش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با حضور فعال همه اقشار ملت، انتخاباتی پر رونق و باشکوه داشته باشیم و مجلس آینده با ظرفیت تخصصی بالا تشکیل شود و انشاءالله همه تلاشها به سمت رونق و پیشرفت کشور و در مسیر درست سوق داده شود.