به گزارش فارس، مناظره حجتالاسلام قاسم روانبخش عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) با علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس در دانشگاه علوم قرآنی با موضوع "مجلس کارآمد، نماینده آرمانگرا" برگزار شد.

در ابتدای این مناظره روانبخش با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت نماینده آرمانگرا باید آگاه به مسائل کشور و جهان باشد که در پاسخ محجوب خطاب به روانبخش گفت: شما از مسائل روز کشور و جهان مطلع نیستید و با توجه به بی‌اطلاعیتان از مسائل روز از کارآمدی لازم برای نمایندگی مجلس برخوردار نیستید.

روانبخش گفت: ما از آقای محجوب می‌خواهیم درباره نشست اصلاح‌طلبان با آمریکایی‌ها در بگرام توضیح بدهد، که محجوب از برگزاری این نشست و محتوای ابراز بی‌اطلاعی کرد.

روانبخش خطاب به محجوب گفت: شما که از نشست همفکرانتان با آمریکایی‌ها که در تمامی رسانه‌های دنیا انعکاس یافته بی‌اطلاع هستید، چطور می‌توانید ادعا کنید که مطلع به مسائل روز کشور هستید.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با انتقاد از روش مباحثه و مناظره روانبخش تأکید کرد: ما به روحانیت احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه باید به جایگاه و لباس روحانیت احترام بگذارند.

وی افزود متأسفانه افرادی چون آقای روانبخش که روحانی هستند خودشان به روحانیت اهانت می‌کنند و بارها به شخصیت‌های روحانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بی‌احترامی کردند در حالی که اینها روحانی هستند.

روانبخش با بیان اینکه لباس روحانیت مصونیت برای هیچکس نمی‌آورد، افزود: بهتر است آقای محجوب توضیح بدهند که آیا ایشان به شریح قاضی که حکم قتل امام حسین(ع) را صادر کرد احترام می‌گذارد، آیا به روحانی که به اسلام خیانت کرده می‌توان احترام گذاشت؟

وی افزود: ما بین روحانی در خط اسلام و ولایت با روحانی که نامه سرگشاده به رهبر انقلاب می‌نویسد و برای آغاز فتنه کد می‌دهد فرق قائل هستیم. آقای خاتمی در حالی روحانی است که می‌گوید باید برای همه امور به غرب متوسل شویم.

محجوب ضمن انتقاد مجدد از اظهارات روانبخش خطاب به وی گفت که اظهارات تو نمیتواند برای مجلس کارآمد و کارایی داشته باشد. که روانبخش در پاسخ توضیح داد: آقای محجوب در مجلس ششم نماینده بود و با یک نگاه به عملکرد ایشان که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده میتوان نتیجه گرفت ایشان در یک دوره ۱۰۲۷۹ دقیقه تأخیر و ۲۵جلسه کامل غیبت داشته است، آیا رسم نمایندگی مردم با این غیبتها و تأخیرها محقق میشود یا اینکه خانم جلودار زاده هم حزبی آقای محجوب در کل مجلس ششم حتی یک نطق و یک تذکر هم ایراد نکرده است.خانم جلودار زاده در مورد مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی حتی یک عملکرد مثبت نداشته است. آیا شایسته نمایندگی مردم این است که ۴سال در مجلس بدون نطق نمایندگی کنیم.