به گزارش فارس، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مطلب مورخ ۳۰/۱۱/۹۰ آن روزنامه که در صفحه ۳، ستون دیگه چه خبر و با عنوان بعضیها میخواهند زرنگی کنند به نقل از آقای کوچکزاده نماینده مجلس منتشر شد توضیحاتی ارائه کرد.

مقتضی است برابر قانون نسبت به درج آن در اولین شماره و در همان صفحه و ستون با عنوان «چرا از معرفی مفسد و مبارزه با فساد نگران هستند»، اقدام کنند.

در این جوابیه آمده است؛

مدیر مسئول محترم روزنامه ایران

با سلام و احترام

در خصوص مطلب مورخ ۳۰/۱۱ / ۹۰ آن روزنامه که در صفحه ۳، ستون «دیگه چه خبر» و با عنوان «بعضی‌ها می‌خواهند زرنگی کنند» به نقل از آقای کوچک‌زاده نماینده مجلس منتشر شد توضیحاتی ارائه می‌گردد. مقتضی است برابر قانون نسبت به درج آن در اولین شماره و در همان صفحه و ستون با عنوان «چرا از معرفی مفسد و مبارزه با فساد نگران هستند»، اقدام نمایند.

- حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شورای اسلامی و توضیحات ایشان در خصوص پرونده جعل و سوء استفاده بانکی به دعوت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود. همچنین به رغم ادعای صورت گرفته، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آن جلسه سه ساعت صحبت نکرده بلکه مدت زمان صحبت ایشان ۷۲ دقیقه بوده است.

- رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرده بود مدرکی در رابطه با نقش مسئولان مذکور مبنی بر جعل و سوء استفاده مالی در پرونده فساد مالی اخیر به دست نیامده است. این در حالی است که به دست نیامدن اسناد در این زمینه نافی حمایت و توصیه آن مقامات از این گروه و مجموعه فاسد نیست. همچنین حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی همین مطلب را در دانشگاه علم و صنعت و در پاسخ به سؤالات دانشجویان عنوان کرده بود.

- هر چند بخش اعظم اظهارات حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مجلس شورای اسلامی در کیفرخواست پرونده مذکور آمده است اما برای شفاف‌تر شدن موضوع پیشنهاد می‌شود چنانچه مجلس شورای اسلامی صلاح بداند متن ۷۲ دقیقه ای توضیحات رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیر علنی مجلس منتشر شود.

- در پایان لازم است به افرادی که تلاش دارند در پرونده فساد اخیر از جریان سیاسی خاص حمایت کنند توصیه ای شود اجازه دهند این پرونده با قوت مسیر قانونی خود را طی نموده و آنان که سرمایه ملی را به تاراج برده و به این ملت خیانت کردهاند و حامیانشان محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.