به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان ،سياه بازي تازه محسن سازگارا در صداي آمريكا، خشم و اعتراض محافل ضدانقلاب را برانگيخت. اين محافل معتقدند شعور مخاطبان را نبايد با خود قياس كرد.


سازگارا که مدتی بود به خاطر تحلیل ها و دروغ های ضد تبلیغ از صدای آمریکا کنار گذاشته شده بود، در برنامه تفسیر خبر VOA ادعا کرده که براساس نظرسنجی ها ۹۴/۵درصد مردم به جمهوری اسلامی باور ندارند. به دنبال این اظهارات گزافه، نیک آهنگ کاریکاتوریست فراری نوشت: من با هیچ فردی در مجموعه صدای آمریکا مشکلی ندارم، و هر وقت دستم رسیده به دوستانم در آنجا تا حدی که توانسته ام کمک کرده ام، بی منت و کاملاً دوستانه و داوطلبانه. چیزی که می خواهم بپرسم، اعتباری است که یک رسانه برای خودش قائل هست(یا نیست!) امروز به طور تصادفی برنامه تفسیر خبر را دیدم. برایم جالب بود ببینم دو نفر از فعالان محترم سیاسی دخیل در کنفرانس های لندن(دربسته) و پاریس(دربسته) و استکهلم(نسبتاً دربسته) پس از افتادن آب ها از آسیاب درباره وقایع روزهای اخیر چه می گویند.

وی اضافه می کند وقتی آقای محسن سازگارا در جایی گفتند که «سنجش افکار نشان می دهد که بیش از ۹۴/۵درصد مردم باوری به رژیم ندارند و معتقدند مشروعیت و لجتیمیسی حکومت کردن نداره و باید عوض بشه»، از خودم پرسیدم این نظرسنجی می تواند بر چه اساسی باشد؟ کدام مرکز آمارگیری و تحقیقاتی ای توانسته چنین آماری بگیرد؟ کدام حکومت می تواند با مشروعیتی ۵/۵ درصدی دوام یابد؟ اگر صدای آمریکا نتواند دلایل لازم برای آمار ادعایی را از آقای سازگارا بگیرد، چاره چیست؟

وی اضافه می کند: البته نمی توان کسی را مجبور کرد که حرف نزند، اما تریبونی که فرد در اختیار دارد و از طریق آن بتوان اطلاعات و آماری را به مخاطب منتقل کرد که واقعیت ندارد، مسئولیت رسانه را افزایش می دهد. قاعدتاً صدای آمریکا دستورالعمل هایی دارد. قطعاً مجری برنامه باید بپرسد که مدعی، ادعایش را از کجا آورده؟

وی به زوج سیاسی سازگارا در چاخان بافی و کلاهبرداری(نوری زاده) اشاره کرد و درباره حضور نوری زاده در الجنادیه عربستان نوشت: طبیعی است آقای نوری زاده به این مسئله بپردازد اما سؤال بزرگ تر اینجاست؛ به یاد ندارم که پس از ماجرای «الماس فریب» وقتی بنده و آقای مهرداد خوانساری مهمان برنامه «افق» صدای آمریکا بودیم، از آقای نوری زاده نیز برای بحثدراین باره دعوت شد تا به ادعاهای مطرح شده پاسخ بگویند؟

بنابر افشاگری کسانی چون فاطمه حقیقت جو، نوری زاده برای برپایی برخی نشست های محفلی، از استخبارات رژیم سعودی پول دریافت می کند.

نوري زاده، سازگارا و مخملباف در روزهاي ملتهب فتنه و آشوب ۸۸، مدعي شده بودند سخنگويان جنبش سبز(!) هستند و اما بعدها با حضور در كنفرانس هاي محرمانه اي كه برگزار كنندگان آن سرويس هاي شناخته شده جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس بودند، حتي بسياري از گروه هاي ضدانقلاب نيز از اين ۳ نفر اعلام برائت كردند.