پایبندی به لیست جبهه متحد میثاقی عقیدتی است + لیست جبهه متحد در اصفهان

سرویس سیاسی افکار نیوز - حجه الاسلام و المسلمين مهدی اژهای رييس ستاد جبهه متحد اصولگرايان شب گذشته در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت لیست جبهه متحد اصولگرایان در اصفهان اظهار داشت: جبهه متحد اصول گرایان را جمعی از گروههای اسلامی،احزاب،روحانیت مبارز تشكيل مي دهند كه با دیدگاه محوريت امور دینی در بحث انتخابات گرد هم آمدند.

به گزارش افکار نیوز، وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبری همواره جمع شدن گروه‌ها را بر مبنی همدلی، همراهی بین همه گروه‌های اسلامی دانستند، افزود: تشکیلات جبهه متحد اصول گرایی با محوریت ریاست آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی فعال‌تر گردید و مقدمات آن نیز با محورست جامعتین فراهم شد.

رئیس جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه اصولی که بر اساس وحدت برقرار شود مورد تاکید رهبری انقلاب قرار دارد، تصریح کرد: بر همین اساس منشور جبهه مطرح و مبانی آنها در ۱۲ اصل تدوین شد.

وی ادامه داد: با شروع شدن فعالیت‌ها، عده‌ای از جامعه روحانیت مبارز عضو این جبهه شدند با این شرط که گروه‌های هیأت داوری در هیچ شرایطی وارد لیست کاندیداها نشده و فقط مسئول بررسی کاندیداها باشند.


• تشکیل ۷ + ۳ در اصفهان

اژه‌ای به تعیین اساس نامه اشاره کرد و افزود: حزب موتلفه از جمله حزب‌هایی است که سابقه ۵۰ ساله و با مجوز رسمی از وزارت کشور است که با توجه به عقبه تاریخی روحانیت مبارزه، حزب موتلفه، جامعه مهندسان در نام نویسی کاندیداهای مجلس برای استان‌ها و شهرستان‌ها در یک مرکزیت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه هفت نفر در اصفهان عضو این جبهه و سه نفر عضو هیأت داوری هستند، اضافه کرد: هفت به علاوه سه در اصفهان تشکیل شد که اعضای آن از تهران منصوب و حکم صادر شد.

رئیس جبهه اصولگرایان به تشریح فعالیت‌های این جبهه در آستانه انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: تمامی برنامه‌های نمایندگان با چهار محور سوابق، مواضع، موقعیت رای، معیارها و کارآمدی مطرح و جلسات تشکیل شد.


*برگزاری ۳۳جلسه جبهه متحد اصولگرایی در اصفهان

وی به برگزاری ۳۳جلسه جبهه متحد اصولگرایی در اصفهان اشاره کرد و گفت: امضای همه افراد در مصوبات و مذاکرات گرفته و در این جلسات به بررسی انتخاب کاندیدا بین نامزد های مطرح شده پرداخته شد.

اژه‌ای بررسی کاندیداها را در دو قسمت و شهر به شهر به ترتیب اسامی و از طریق کانال‌های مختلف علما، معتمدان محل و نهادهای وابسته به کاندیداها دانست و افزود: اطلاعات اعضای جلسه کسب و سوابق آنها بررسی و از کاندیداها رای آوری شد که در شرایط بالاتر دو نفر افراد دعوت و مواضع عملکرد دیدگاه‌ها و همه مسائل با صراحت بحثشد.
وی با اشاره به اینکه اکثریت رای باید محوریت وحدت و مصالح جامعه را در نظر داشته باشد، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز افراد انتخاب و عده‌ای مسکوت و برخی شهرستان‌ها با شرایط یکسان بودند.

رئیس جبهه متحد اصولگرایان استان اصفهان به دیدار با برخی علما و تشریح دیدگاه‌ها پرداخت و گفت: توصیه این علما این بود که یک لیست جبهه متحد اصولگرایی تهیه شود که در این راستا ۱۵ اصول گرا دعوت و مواضع آنهابررسی و رای گیری شد.


*اتفاق نظر جبهه متحد اصولگرایان بر وحدت و اتحاد

وی با تاکید به اینکه طبق نظر این جبهه اتحاد مورد نظر بود، اضافه کرد: چند نفری که بیشترین رای اصول گرا را داشتند در لیست قرار گرفتند.
اژه‌ای افراد منتخب لیست را با تایید علمای اصفهان و نیز با حجت شرعی دانست و افزود: نفر پنجم آقای زادهوش در جلسه سه رأی داشت که یک رأی مشروط بود و در رأی‌گیری دوباره وی با دو رأی کنار رفت و آقای نادر الاصلی با ۴ رأی انتخاب شد که در جلسه رای گیری آراء نتیجه نهایی با روحانیت اصفهان هماهنگ شد.

وی ادامه داد: ۲۱ بهمن با حضور دکتر ولایتی اسامی اعلام و زادهوش جز این پنج نفر بود که دوباره بحثو رای گیری قانونی و تجدید نظرات انجام شد که برای هفت نفر رای گیری شد و یک نفر با اعتراض به رای از جلسه خارج شد.

رئیس جبهه اصولگرایی با اشاره به اینکه که در نتیجه اختلاف باید برای حل آن به هیأت داوری مراجعه کرد، گفت: شرایط در حالی که در اصفهان و تهران بررسی شد خبر در سایت‌ها منتشر و مشکل ایجاد کرد.
وی بیان داشت: با آقای مجید نادر الاصلی هم مذاکراتی صورت گرفت که جبهه متحد با یک لیست برود که با همه این تفاسیر مواضع جبهه متحد نسبت به لیست شهرستان اصفهان مشخص شد.

*لیست پنج نفری جبهه متحد اصولگرایی در اصفهان

اژه‌ای اضافه کرد: در جلسه مشترک جبهه متحد تصمیم گرفته شد اسامی با این پنج نفر حجه السلام احمد سالک با رای کامل و مورد اتفاق جبهه متحد و روحانیت مبارز، مهندس حمید رضا فولادگر نماینده مجلس دوره هشتم، مهندس رسول حامدیان شخصیت سیاسی دوران انقلاب و عضو تشکل جامعه مهندسان و آشنا به مسائل انقلاب، سردار محمد طلایی از شخصیت های شناخته شده و عضو شورای شهر تهران و نفر پنجم مجید نادر الا اصلی که سابقا معاون سیاسی امنیتی استاندار بود قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این لیست به تهران ارسال و مورد تایید نهایی قرار گرفته است، گفت: اعلام لیست بر اساس اتفاق نظر است و تهران آن را بررسی می‌کند که خوشبختانه تا کنون مورد تایید قرار گرفته است و در آخرین بررسی ها نیز نامه‌ای از سوی جبهه متحد اصفهان آماده و امضا شد که در آن به صورت کاملا رسمی اسامی کاندیدا های جبهه متحد برای اصفهان و شهرستان‌ها اعلام شده است.


*تب انتخاباتی حسابگری های رای قطعی را به هم می‌ریزد

رئیس جبهه اصولگرایی در پاسخ به اینکه آیا لیست جبهه متحد اصولگرایان اصفهان رای می آورد؟، گفت: کار انتخابات قابل پیش‌بینی نیست و با شوک و تب انتخاباتی همراه است و در برخی مواقع حساب گری ها را به هم می‌ریزد.
وی با تاکید به این نکته که بیشتر کاندیداهای این دوره در جبهه متحد اصولگرایان هستند، اضافه کرد: این افراد از یک بخش جامع و یک محور هستند اما آراء را نمی‌توان صد در صد پیش بینی کرد که قدرت تبیین نظرات وجود داشته باشد.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سئوالی که چقدر احتمال رای مردم بر اساس لیست وجود دارد، بیان داشت: اغلب دوره‌ها دو تا سه نفر بیشتر از لیست‌ها نبوده اند و ممکن است که درصدی فقط به لیست‌ها کامل رای دهند که در این بین کارایی و قدرت تخریب احتمالی رقبا را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه با وجود تعدد لیست جبهه اصولگرایان تاکید بر وحدت اصولگرایان است، گفت: افرادی را در لیست قرار گرفته‌اند که افراد متحدی باشند و باید همه گروه های اصولگرایی بر وحدت تاکید نمایند.


*پیروزی نهایی انتخابات اسلام و ملت است نه احزاب

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان اصفهان پیروز نهایی این انتخابات را ملت و اسلام دانست نه احزاب و گروه‌ها و اظهار داشت: در این جبهه جوانب بسیار معقولانه و مصلحت گرایانه بررسی شده است و بسیاری از افراد متدین به میدان آمده‌اند.


*لیست نهایی اصولگرایی مورد تایید واقع شده است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه رییس جمعیت ایثارگران در جایی گفته است لیست مورد ارائه شده را تهران تایید نکرده است، تصریح کرد: بحثرای گیری در مورد آقای زاد هوش اعلام و از نظر روال کار جبهه متحد طبیعی و اعلام لیست اصفهان قطعی است و مخالفتی اعلام نشده و این لیست پنج نفره لیست نهایی ما است.

رئیس جبهه اصولگرایی اظهار داشت: در مواردی که ما نتوانیم حل کنیم؛ چگونگی رای و تصمیم گیری به تهران می‌رود که در این راستا نیز برخی علمای اصفهان سئوالاتی را مطرح کرند که با وجود دلایل معتبر و طبق همان قواعد رای گیری تایید شده است و مساله در همین اصفهان حل و لیست جبهه متحد در شهر اصفهان با اسامی که اعلام به تصویب نهایی رسید و قطعا این لیست نهایی می باشد.

وی افزود: از جامعتین نیز رای گیری‌ها و نظر خواهی صورت گرفت که در آن در خواست شده افراد متعهد و در درجه نخست تبلیغ اصل انتخابات و رای حداکثری، حفظ روحانیت و جامعتین، اصول رعایت دوری از تخریب و تهمت، تحریک و نبایدها را مد نظر قرارگیرد.

*میثاق نامه همان میثاق عقیدتی برای پایبندی به لیست جبهه متحد است

رییس جبهه متحد اصولگریان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا میثاق نامه ای بین کاندیدا های اصفهان برای پایبندی به لیست جبهه متحد و عدم حضور در لیست های دیگر تدوین شده است یا خیر اظهار داشت: این میثاق عقیدتی است بین خود و خدای خود که باید تا آخر بر این میثاق مانده و هدف فقط استفاده از این پتانسیل نباشد.

وی درپاسخ به شبهه احتمال خروج جمعیت ایثارگران اصفهان از جبهه متحد اصولگرایان؛ خروج زاد هوش از لیست را به معنای خروج از اصول گرایی ندانسته و خاطر نشان کرد: بعد از رای آقای زاد هوش مواضع مشخص است و ما کسی را خارج خودمان نمی‌دانیم و جبهه متحد با حضور اکثریت افراد به کار خود ادامه می دهد


*جبهه متحد اصولگرایی ضعیف عمل نکرده بلکه به وظیفه عمل کرده است

رئیس جبهه اصولگرایی در مورد اینکه به نظر میرسد جبهه متحد اصولگرایی ضعیف عمل کرده است،و عملکرد خود را چگونه ارزیابی میکنید، گفت: در اصل رعایت اصول ضعیف عمل نشده بلکه وظیفه شناسی انجام شده است.