ادعای جدید صهیونیست‌ها درباره تحرکات ایران در سوریه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که ایران با کمک حزب‌الله و دولت سوریه، تأسیسات تولید موشک‌های نقطه‌زن در غرب سوریه ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است که تأسیسات جدید نزدیک به پایگاه هوایی «حمیمم» متعلق به روس‌ها در لاذقیه و در منطقه‌ای ایجاد شده است که سال گذشته صهیونیست‌ها با حملات هوایی تأسیسات مشابهی را هدف حمله قرار دادند.

این شبکه صهیونیستی مدعی است که ایران، تأسیسات مذکور را با کمک دولت سوریه و حزب‌الله بنا کرده و اجزای مورد نیاز برای ساخت موشک‌ها را از ایتالیا، چین و دیگر کشورهای آسیایی تهیه کرده که از طریق کمپانی‌های تأسیس شده توسط مرکز تحقیقات و مطالعات علمی سوریه سفارش داده شدند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی این گزارش ادعایی را منتشر می‌کند که به انتشار اخبار جعلی درباره ایران شهرت دارد. حدود ده روز پیش در جریان کنفرانس امنیتی در اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل (INSS) در حالی که مقامات ارشدی از دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشورهای مختلف حضور داشتند، این شبکه خبری جعلی از خروج ایران از توافق هسته‌ای پخش کرد که منجر به عصبانیت شدید «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.