نقشه جدید دشمن از زبان مشاور فرمانده سپاه

حمید رضا مقدم فر مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری (۲۱ بهمن) شبکه دوم سیما با اشاره به پدیده چهل سالگی انقلاب اسلامی علی رغم دشمنی‌های فراوان، آن را سن پختگی و شکوفایی عقلانیت معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی تبدیل به درخت تنومندی شده است که نه تنها در برابر تندباد‌ها مقاوم شده است بلکه اوضاع منطقه در سوریه، یمن، عراق و عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد شاخ و برگ‌های فراوان پیدا کرده است.

وی با اشاره به معجزه بودن پدیداری و پیروزی انقلاب اسلامی، ماندگاری آن و رسیدن به چهل‌سالگی را نیز معجزه نامید و گفت: همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی حاصل شد که تلاش‌های دو بلوک شرق و غرب نتوانست مانعی بر سر راه آن ایجاد کند امروز نیز شاهد هستیم همه تلاش‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان با صرف سرمایه‌های بسیار انجام دادند تا انقلاب چهل‌سالگی خود را نبیند، نقش بر آب شد و ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن این حقیقت را به جهانیان نشان خواهد داد.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: ماهیت نرم انقلاب اسلامی زمینه نفوذ آن را در منطقه فراهم کرده است و جمهوری اسلامی هرگز با تکیه به قدرت سخت درصدد نفوذ برنیامده است و صداقت انقلاب و تأثیرگذاری آن بر قلوب مردم باعث الهام‌بخشی آن در منطقه بوده است.

مقدم‌فر در پاسخ سئوالی در باره دلایل ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر آمریکا، گفت: ما به دو دلیل عمده که می‌توان آن‌ها را به دلایل معنوی و مادی تقسیم‌بندی کرد در برابر آمریکا ایستاده‌ایم.

وی در توضیح دلیل معنوی کرامت، عزت‌طلبی ملت ایران و ظلم ستیزی و عدالت‌طلبی آنان اشاره کرد و گفت: عزت‌طلبی ملت ایران در طول تاریخ بار‌ها و بار‌ها ثابت شده است که نه تنها باعث شده در برابر دشمنان سر خم نکند بلکه با دفاع از آرمان‌های خود افتخارآفرینی کند.

مقدم‌فر با اشاره به میل و انگیزه پیشرفت در ملت ایران خصوصا جوانان و دانشمندان، آن را دلیل مادی تقابل با آمریکا معرفی کرد و گفت: آمریکا و دشمنان می‌خواهند مانع پیشرفت ما بشوند. آن‌ها نمی‌خواهند جوانان و دانشمندان ما به علم و تکنولوژی دست پیدا کنند. دانشمندان هسته‌ای ما را که نماد پیشرفت و سازندگی این سرزمینند ترور می‌کنند و با اعمال تحریم‌های ظالمانه درصدد توقف حرکت علمی و اقتصادی کشور هستند.

مقدم‌فر در پاسخ به این سئوال که مهم‌ترین سناریوی دشمنان در دهه پنجم چیست؟ اظهار داشت: دشمنان پس از ناکامی‌های بیشمار از توطئه‌ها و جنگ‌های تحمیلی امنیتی، نظامی و نرم بر ملت قهرمان ایران جنگ جدیدی را بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند که از آن باید به جنگ شناختی یاد کرد.

وی ویژگی اصلی این جنگ را تغییر و دستکاری دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان معرفی کرد و در توضیح آن گفت: این جنگ دو نقطه آماج مهم دارد. هم مسئولان و هم مردم در آماج این جنگ قرار گرفته‌اند. از یک طرف درصدد نفوذ عناصر خود به مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نظام هستند تا هم اعتبار نظام اسلامی را در نزد مردم خدشه دار کنند و هم این که با تصمیم‌سازی غلط خود برای نظام چالش آفرینی کنند و مسائل فرعی را جای مسائل اصلی بنشانند.

وی در باره اهداف دشمن از جنگ شناختی علیه مردم، گفت: ایجاد احساس کاذب در جامعه و افکار عمومی از اهداف دشمنان است. آن‌ها با استفاده از ابزار رسانه می‌خواهند دستگاه محاسباتی مردم را چنان دست‌کاری کنند که نقاط قوت نظام را ضعیف بپندارند و به جای احساس مثبت نسبت به آن‌ها احساس منفی پیدا کنند. به طوری که امنیت حاصل از حضور منطقه‌ای کشورشان را حس نکنند و به جای آن شعار نه غزه نه لبنان سردهند.

به جای امیدواری نسبت به پیشرفت، احساس ناامیدی پیدا کنند و حاضر شوند بزرگ‌ترین دستاورد‌های علمی خود، نظیر دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، که تإثیر بسیار زیادی در زندگی آنان دارد را به خاطر اخم دشمن از دست بدهند.

مقدم‌فر با اشاره به این که ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن محاسبات آنان را بر هم خواهد زد افزود: مردم علی رغم برخی مشکلات و گلایه‌ها و حتی اختلاف سلیقه‌ها به خیابان‌ها خواهند آمد و آغاز چهل‌سالگی دوم انقلاب را جشن خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های ملت ایران که دشمنان از آن برخوردار نیستند، نصرت الهی است. امام خمینی (ره) می‌فرمودند: همیشه یک دست غیبی که این انقلاب را به پیش می‌برد حس می‌کنم. ۲۲ بهمن آیینه‌ای است برای مشاهده آنچه آن پیر فرزانه در خشت خام می‌دید.