بازی الهام در زمین جریان انحرافی

به گزارش افکارنیوز ، غلامحسین الهام مرد همه کاره دولت نهم و عضو شاخص جبهه پایداری در گفت و گویی با روزنامه ایران اقدام نمایندگان مجلس در طرح سوال از رییس جمهور را زیر سوال برد. وی با وجود این که سوال از رییس جمهور را امری کاملا قانونی و حق نمایندگان دانست اما آن را منوط به شرایطی خاصی کرد!

الهام گفت: «استفاده از برخی حقوق مثل سؤال از رئیس‌جمهور باید با تدبیر و عقلانیت همراه باشد. استفاده از این حق با جهت‌گیری مصالح ملی قابل دفاع است. این مصالح ملی را وجدان عمومی باید باور بکند. در قضیه بنی‌صدر وجدان عمومی باور کرده بود، خوب البته بی‌چالش هم نبود ولی وجدان غالب جامعه با این موضوع همراه بود.»

وی با بیان این که نمایندگان، سه سال است با طرح سوال بازی می کنند، اظهار کرد: «خود این یک غلط فاحش سیاسی است. این یک آسیب بزرگ به فضای امنیت و آرامش عمومی کشور است. سؤال را وقتی مطرح کردید یا تمامش بکنید یا اصلش را منتفی کنید. چرا استخوان را لای زخم نگه می‌دارید و به عنوان یک چماق بالای سر از آن استفاده می‌کنید! خوب عمل کنید، هیچ خوفی هم نیست. چه کسی خوف دارد از سؤال کردن از رئیس‌جمهور؟ تابویی نیست که بشکند، خوب عمل بکنید.»

این عضو شاخص گروه پایداری تصریح کرد که مجلس باید هر جا دولت کند می‌رود، آن را تقویت نماید و هر جا کم گذاشته هدایت کند. اما متأسفانه مجلس در مقابل این حرکت رو به جلوی کشور سؤال و استیضاح رئیس‌جمهور را مطرح می‌کند. سؤال را مطرح می‌کند و بعد هم تمرکز می‌کند بر مسئله استیضاح!

الهام در ادامه سخنانش مجلس را متهم به ملتهب کردن فضای انتخابات کرد و گفت: «در یک مسائلی مجلس ورود می‌کند که مسائل جاری کشور نیست. دولت درگیر کار است. کشور در فضای انتخابات نیاز به آرامش دارد. رهبری تأکید جدی دارند هر کس در هر جایی که هست مراقب باشد فضای انتخابات امنیتی نشود. این یک راهبرد است، آن وقت شما در این شرایط سؤال را مطرح می‌کنید.»

غلامحسین الهام در تحلیلی همسو با تحلیل رسانه های دولت و جریان انحرافی اقدام نمایندگان در طرح سوال از رییس جمهور را در راستای انتخابات دانست. وی عنوان کرد: «ظاهراً نمایندگان فکر می‌کنند امروز با این چالش می‌شود رأی آورد. یعنی اگر کسی علم مخالفت با رئیس‌جمهور را بلند بکند و اپوزیسیون دولت باشد، این موضوع رأی‌آور است.»

وی با بیان این که اما " بنده این پیام را از جامعه استشمام نمی‌کنم " گفت: «اتفاقاً عکسش وجود دارد. مگر این که این افراد خاص بخواهند همان کسانی که در فتنه ۸۸ خفتند و آفتاب بهشان نخورد و حالا در اقلیت هستند یعنی آن اژدهای خفته فتنه‌گران را به صورت خاموش سر صندوق‌های رأی بیاورند و از آنها رأی جدیدی بگیرند که اینها دیگر نماینده اصولگرایان هم نیستند و در واقع نماینده آن طیف حذف شده‌ هستند. در هر صورت بعضی که در یک بن بست سیاسی هستند خواستند کاری بکنند که شناخته شوند.»

غلامحسین در حالی به انتقاد از طرح سوال از رییس جمهور پرداخته است که احمدی نژاد باید پس از انتخابات مجلس در صحن علنی حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. جریان انحرافی و دولت این اقدام نمایندگان را کاملا انتخاباتی تفسیر کرده اند.

سخنان امروز سخنگوی دولت نهم نشان می دهد که جبهه پایداری در بحث طرح سوال از رییس جمهور با جریان انحرافی هم خط و هم نظر است. به این ترتیب الهام با سخنان امروز خود نشان داد که در زمین جریان انحرافی بازی می کند.