پذیرفتن ولایت فقیه از شروط ایمان است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران عصر امروز در مراسم گرامیداشت پدر شهدای پازوکی، حاج مجید پازوکی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم مومن را دارای ارزش و مقام و منزلت معرفی نموده است.

وی افزود: هیچ موجودی در عالم به این جایگاه نرسیده است البته مومن بودن نباید نباید ادعا شود بلکه انسان باید اهل عمل نیز باشد.

کاظم صدیقی شرط ایمان را باور و پذیرفتن خداوند دانست و گفت: زیر پرچم هدایت الهی و رسالت رسول و، ولی خدا و در زمان غیبت ولایت فقیه قرار داشتن دیگر شروط ایمان است.

امام جمعه موقت تهران درباره اهمیت ثابت قدم بودن انسان بیان داشت: کسانی بودند که در دوران قبل از انقلاب برای انقلاب خدمت کردند و در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند، اما در سال ۸۸ آق ولایت فقیه شدند.

وی در این باره به صدر اسلام اشاره کرد و گفت: زبیر کسی بود که با سقیفه بیعت نکرد و در زمان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها کنار علی علیه السلام قرار داشت و در دفاع از ایشان کتک خورد، ولی تا آخر نماند و به جایی رسید که شمشیر به روی امیرالمومنین کشید.

حجت الاسلام صدیقی به سخن امام راحل که فرمودند: ملاک حال افراد است اشاره و بیان داشت: آدمی که برای ریاست و انتخابات به منافقین، سلطنت طلبها، بی‌حجاب‌ها، به همه متوسل می‌شود و به شهدا پشت پا می‌زند و جای شهید و تروریست را عوض می‌کند نمی‌تواند این آدم خدا و آخرت را قبول داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران درباره ولایت فقیه از منظر امام صادق علیه السلام عنوان کرد: فرد مجتهد که در جمع شیعیان و مومنین روایات را بیان، نگهداری و نظارت می‌کند بر جامعه شیعی و اسلامی حاکم است و کسی که مقابل مجتهد جامع الشرایط قرار گیرد در مقابل ما قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که ادعا میکردند قانون اساسی و ولایت فقیه را طبق اصل چهارم قبول دارند، اما در عمل قبول نداشته و مقابل ایشان قرار گرفتند، ولایت فقیه را باید در فراز و نشیب‌ها قبول داشت نه جایی که منفعتی در میان است.