به گزارش افکارنیوز به نقل از ایلنا، آیتالله هاشمی رفسنجانی بزرگترین و مهمترین تبلور حضور مردم را انتخابات خواند و با اشاره به تجربه بشر در زمینه اجرای مردمسالاری و اداره جامعه از طریق صندوقهای رأی، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات از یک سوی نشانه وفاداری و وظیفهشناسی آنان نسبت به نظام و از سوی دیگر بیانگر صلاحیت برگزارکنندگان انتخاب خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات مجلس را سرآمد سایر انتخابات خواند و با بیان اینکه اصلاح و پیشرفت جامعه از دل مجلس بیرون خواهد آمد، تأکید کرد: محور اساسی نظام اسلامی عمل به قانون و احکام دینی و نیز رعایت اخلاق است، اما اگر فضای انتخابات به‌گونه‌ای باشد که تریبون‌داران قصد زمین زدن رقیب را داشته و یا مجریان و ناظران بخواهند با سلایق شخصی و جناحی و نیز سوءاستفاده از بیت‌المال رقیب را از میدان به در کنند، نباید انتظار داشته باشند مردمی که ناظر صحنه هستند به تأیید اقدامات آنان بپردازند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به قانون انتخابات که براساس آن کاندیدا‌ها یا وابستگان حزبی و جناحی باید برای جلب آرای مردم، فقط به تشریح برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود و جناح خود بپردازند و در غیر این صورت تخلف کرده و صلاحیت نامزدی در انتخابات را ندارند، گفت: متأسفانه اکنون در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به‌ویژه توسط کسانی که ادعای ارزشمداری دارند، آنچه که رعایت نمی‌شود همین مورد است و اخلاق و ادب اسلامی به مسلخ می‌رود.

ایشان افزود: به خاطر جلب چند رأی بیشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخریب انجام می‌دهند و متأسفانه هیچ مرجع شرعی و قانونی هم به این حجم از اهانت‌ها و تخریب‌ها توجه نمی‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متأسفانه امروز مبارزه ندیده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌ندیده‌ها، تحلیل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشیده‌های انقلاب و مبارزه که تازه به دوران رسیده‌اند، گذشته‌ها را زیر سؤال می‌برند که امیدواریم روزی اوضاع اصلاح شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزاری انتخابات با سیستمی صحیح و شفاف و مطابق مُرّ قانون را پاسخگوی بسیاری از مشکلات خواند و خطاب به جبهه مردم‌سالاری تصریح کرد: به شما به عنوان بخشی از نیروهای حاضر در صحنه انتخابات توصیه می‌کنم، قانون و اخلاق را رعایت کرده و از تهمت و تخریب پرهیز نمایید، چرا که در بلندمدت قلوب مردم و رضای خداوند را از دست خواهید داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هتک آبروی مؤمن را مانند شکستن گوشه‌ای از عرش خداوند خواند و با بیان اینکه خداوند متعال در قلوب شکسته مظلومان جای دارد و انتقام شکسته شدن قلب مؤمن را از ظالم می‌گیرد، تصریح کرد: مردم به دنبال اسلام لفظی نیستند، بلکه خواستار اسلامی هستند که پیامبر اکرم(ص) براساس آن توانست در مدت ۱۰ سال از جامعه قبیله‌ای و عرب جاهل مدینه‌النبی را بسازد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقطع کنونی را زمان آزمایش و اتمام حجت خداوند با مردم و مسئولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در مقطعی قرار داریم که اگر درست عمل کنیم و رضای خداوند و خلق خدا را درنظر بگیریم، باعثافتخار و زینت اهل بیت و اسلام خواهیم بود و اگر تنها رضای افراد و سلایق و جناح‌ها را درنظر بگیریم، به زمین خواهیم خورد و نزد خدا و خلق او مغموم خواهیم بود.

در ابتدای این دیدار دکتر مصطفی کواکبیان رئیس شورای هماهنگی جبهه مردم‌سالاری با ابراز نگرانی از گسترش بداخلاقی‌های انتخاباتی، تخریب نامزد‌ها و سرمایه‌های انقلاب را محور این تهمت‌ و تحریب‌ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی گروه‌ها با استفاده از امکانات عمومی و ملی تلاش دارند با سوءاستفاده از بیت‌المال کاندیداهای خود را وارد مجلس کنند.

وی خطاب به آیت‌الله رفسنجانی گفت: به‌رغم برخی شعار‌ها در مورد اخلاق‌گرایی، متأسفانه شاهدیم که محور اصلی برخی مناظرات به‌ویژه در محافل دانشگاهی حمله و تخریب و تهمت است که این موضوع به هیچ‌وجه از لحاظ انسانی، اخلاقی و قانونی با انتخابات سازگار ندارد.

دبیرکل حزب مردمسالاری با دعوت از اقشار گوناگون مردم برای حضور در عرصه انتخابات و وارد کردن کسانی که نماینده واقعی مردم در مجلس باشند، به نقش آیتالله هاشمی رفسنجانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: راهنماییها و دلسوزیهای آیتالله هاشمی رفسنجانی همواره راهگشای مردم و مسئولان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات بوده و خواهد بود.