حمایت آمانو از ایران

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک گزارش محرمانه و سه ماه یک بار این آژانس به کشورهای عضو که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز مشاهده شده، گفته است، ایران همچنین محدودیتهای کلیدی تعیین شدن در توافق هسته ای برجام را رعایت می کند و به مفاد آن پایبند است.

آمریکا ماه مه گذشته به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و از آن زمان تا کنون مابقی کشورهای امضا کننده این توافق را نیز برای وادار کردن آنها به خارج شدن از آن تحت فشار قرار داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر یک از گزارش های سه ماه یک بار خود از زمان خارج شدن آمریکا از برجام پایبندی ایران به این توافق را تصدیق کرده است.

این آژانس مستقر در وین در گزارشش عنوان کرد، بازرسان این آژانس همچنان به تمامی سایتها و مکانهایی در ایران که باید از آنها بازدید کنند دسترسی دارند.

در این گزارش با اشاره به روال تشریح تدابیر حراستی و ابزارهای بررسی آمده است: همکاری به موقع و فعالانه ایران در برقرار کردن چنین دسترسی هایی منجر به تسهیل اجرای پروتکل الحاقی و اطمینان بخشی بیشتر می شود.

همچنین این آژانس عنوان کرد، ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده ایران همچنان پایین تر از محدوده های تعیین شده در توافق برجام باقی مانده است.