به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مصطفی محمد نجار عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت کشور با اعلام این خبر افزود: فرمانداری های سراسر کشور امروز اسامی تایید صلاحیت شدگان نهایی انتخابات مجلس نهم را آگهی کردند و زمان تبلیغات از فردا ساعت ۸ صبح در سراسر کشور آغاز می شود و تا ۸ صبح روز یازدهم اسفندماه یعنی تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد. به عنوان وزیر کشور از داوطلبان و هوادارانشان می خواهم ضمن حفظ شور و نشاط انتخابات در فضایی رقابتی رعایت اخلاق انتخاباتی را مورد ملاحظه قرار دهند.

وزیر کشور با اعلام اینکه ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر رای اولی انتخابات مجلس در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند، گفت: بیش از دو میلیون از رای اولی ها را آقایان و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر آنها خانم ها هستند. کسانی که در ۱۲ اسفند ماه ۹۰ دارای ۱۸ سال تمام هستند یعنی متولدین ۱۲ اسفند ماه ۷۲ به قبل می توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم در هزار حوزه اصلی و فرعی که ۲۰۷ حوزه اصلی است برگزار می شود، گفت: انتخابات در ۱۴ حوزه اصلی و ۱۴ استان که شامل ۱۳۹۵ حوزه است ۱۰۰ درصد به صورت رایانه ای برگزار می شود. البته در سایر حوزه های رای گیری نیز ۲۴ فرایند از انتخابات کاملا رایانه ای است و فقط فرایند بیست و پنجم است که در ۱۳۹۵ شعبه به صورت رایانه ای برگزار می شود.