بازداشت " ذاکری " غیرقانونی است

به گزارش افکار نیوز حجت الاسلام حمید رسایی در گفتوگو با فارس در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر بازداشت دبیر سیاسی هفتهنامه ۹دی و احتمال توقیف این هفته نامه اظهار داشت: تا به این ساعت هیچ نامه ای از سوی هیچ نهاد رسمی مبنی بر توقیف هفته نامه ۹دی به دست ما نرسیده است.

وی گفت: ‌ هرچند فشارهایی برای توقیف مجدد ۹ دی بوده ولی بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. چرا که هفته نامه ۹ دی یکی از رسانه‌های تاثیرگذار جبهه فرهنگی انقلاب است و جرمی مرتکب نشده تا مجازات آن توقیف باشد.

رسایی افزود: انتقاد از چهره‌های سیاسی حق طبیعی نشریات است و من بارها گفته ام که زکات شهرت، نقد است. بنابراین معنی ندارد به خاطر انتقاد از علی لاریجانی، هفته نامه ۹ دی توقیف شود یا نویسندگان آن بازداشت شوند.

مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی خاطرنشان کرد: در یادداشت انتقادی ۹ دی هیچ توهینی به هیچ فردی صورت نگرفته و البته به صراحت رفتار یکی از چهره های سیاسی نقد شده و ظاهرا مشکل همین جاست.

حجت الاسلام رسایی گفت: البته باید این نکته را هم یادآور شوم که روز دوشنبه در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات موضوع هفته نامه ۹ دی مطرح شده ولی در آن جلسه باتوجه به محتوای یادداشت به جمع بندی برای برخورد با ۹دی نرسیده اند و بعد از آن دست‌هایی برای برخورد با ۹دی فعال شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای آزادی دبیر سیاسی هفته نامه ۹ دی چه اقداماتی کردهاید، گفت: پاسخگوی محتوای نشریات، مدیر مسئول است و بنده از این جهت هیچ مشکلی ندارم. در حال حاضر هم پیگیر آزادی ایشان هستم و معتقدم اساسا بازداشت آقای ذاکری به دلیل درج این یادداشت غیرقانونی است. اما بنده که نماینده مردم تهران هستم وقتی از مسئولان دادگاه ویژه روحانیت در خصوص این رفتار سئوال کردم حاضر به پاسخگویی نبودند. به هر ترتیب در حال پیگیری موضوع هستیم.