ادعاهای منصور هادی علیه ایران در نشست شرم الشیخ

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن در سخنرانی خود در نشست شرم الشیخ که دیروز (یکشنبه) میان سران کشورهای اروپایی و عربی در مصر برگزار شد و امروز (دوشنبه) به پایان می‌رسد مدعی شد که ایران به طور آشکار در یمن دخالت می‌کند و از حوثی‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

وی همچنین مدعی شد: ایران به دنبال طولانی کردن جنگ یمن و ممانعت از تحقق صلح است و از خاک یمن به عنوان سکویی برای پرتاب موشک به عربستان استفاده می‌کند و این امر نه تنها تهدیدی برای عربستان بلکه تهدیدی برای امنیت ملی عربی و تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی به شمار می‌رود.

منصور هادی تاکید کرد: این نشست باید به طور محکم در برابر دخالت‌ها و طمع‌های ایران در امور کشورهای عربی بایستد.

رئیس جمهور مستعفی یمن مدعی شد: ایران امروز تهدیدی برای امنیت منطقه و بین الملل به شمار می‌رود زیرا این کشور حامی رسمی تروریسم و افراط گرایی است. دخالت‌های ایران در کشورهای عربی امروز برای همه روشن شده اشت و همه باید با نفوذ ایران مقابله کنند.

وی در ادامه مدعی شد: شما می‌دانید که چند وقت پیش تشویق‌ها و حمایت‌های ایران از حوثی ها (انصارالله یمن) برای تجاوز به کشتی‌های تجاری در گذرگاه‌های بین المللی کشتیرانی در جنوب دریای سرخ و تهدید به بستن تنگه باب المندب، تهدید مستقیم و خطرناک برای امنیت و ثبات این منطقه حساس ایجاد کرد و اگر فداکاری‌های نیروهای ملی یمن و ائتلاف عربی نبود امروز دنیا با یک معضل حقیقی روبه رو می‌شد.

پیش از این نیز سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنرانی خود در نشست شرم الشیخ مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن و هدف قرار دادن شهرهای عربستان با موشک‌های بالستیک ایرانی شد.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست که در مصر درحال برگزاری است مدعی دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد.

نشست دو روزه شرم الشیخ دیروز (یکشنبه) میان سران کشورهای عربی و اروپایی به ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در این کشور آغاز به کار کرد و امروز (دوشنبه) به پایان خواهد رسید.

براساس این گزارش، ادعای دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی و حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه چندین بار اعلام آمادگی کرده و در این راستا تلاش‌های فراوانی کرده است.