قوه قضاییه در ارسال لایحه «تامین امنیت زنان» تسریع کند

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی منادی رفع تبعیض‌ها بین اقشار و آحاد مردم بود. این انقلاب افقی روشن را برای زنان ما گشود.

وی افزود: با تنگ‌نظری رویه‌های خارج از عرف و تفسیر مضیق از احکام اسلامی راه را بر روی پیشرفت و بروز استعدادهای این نیمی از جمعیت ایران که با انگیزه و امید به آینده برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند، نبندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه تامین امنیت زنان مورد مطالبه جامعه زنان کشور است و ما خود را موظف به دفاع از حقوق این عزیزان می‌دانیم. امیدواریم قوه قضاییه درباره ارسال این لایحه به مجلس شورای اسلامی تعجیل کند.

سیاوشی با تاکید بر این‌که ما در تمام زمینه‌ها نیازمند گفت‌وگو هستیم، عنوان کرد: گفت‌وگو در حوزه زنان ضروری و حیاتی است، صداوسیما به عنوان مهم‌ترین دستگاه فرهنگی باید از پایه‌های این گفت‌وگو باشد نه این‌که در یک برنامه دست به خشونت علیه زنان برد.

وی در پایان در تذکری به دولت بیان کرد: نظارت ما بر توزیع کالاهای یارانه‌ای از سوی دولت امری ضروری است تا شاهد نارضایتی مردم و اتلاف وقت آنها و بی‌عدالتی در توزیع این کالاها نباشیم.