لزوم ورود مقامات عالی به استعفای وزیر خارجه

 غلامرضا تاجگردون در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: مدتی است که موضوعات مختلفی در عرصه دیپلماسی پیش آمده که حتما آقای ظریف نگران آنها بوده است، این موضوعات اعم از فشارهای داخلی، رفتارهای نامناسب با ایشان و تندروی‌های برخی از افراد است که وزیر امور خارجه را در عرصه بین‌الملل آزار داده است.

دولت باید خود را جمع و جور کند

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مجموع دولت در شرایط کنونی باید خود را جمع و جور کند زیرا با توجه به شرایط سنگین اقتصادی که بیشترین فشارها از حوزه بین‌الملل است، دولت باید به درستی شرایط را مدیریت کند.

ظریف از حمایت دولت در خط مقدم دیپلماسی اطمینان خاطر نداشت

وی افزود: البته به آقای ظریف برای اینکه از این وضعیت نارحت باشند، حق می‌دهم زیرا دولت از سربازی که در خط مقدم با دشمن می‌‌جنگد باید حمایت بیشتری کند، آقای ظریف از این موضوع نگران است، وی زمانی که در خط مقدم قرار می‌گیرد نسبت به حمیات افراد پشت سر خود اطمینان خاطری ندارد، در طول برجام و بعد از آن هم حمایت خاصی از عرصه دیپلماسی ما صورت نگرفت.

ورود مقامات عالی کشور و حتی رهبری به استعفای ظریف در صورت نیاز

تاجگردون یادآور شد: دولت باید این استعفا را مدیریت کند، مقامات عالی کشور حتی مقام معظم رهبری اگر تشخیص دهند باید ورود کنند زیرا این اتفاق آثار اقتصادی بدی به هرماه خواهد داشت. آقای روحانی هم در این موضوعات باید نزدیکی بیشتر با وزرای خود داشته باشد تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

استعفای ظریف بیانگر عدم مشورت لحظه‌ای بین رئیس‌جمهور و وزرا است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استعفای آقای ظریف بیانگر عدم مشورت لحظه‌ای بین رئیس‌جمهور و وزرا است که اگر ادامه یابد موجب عدم انسجام بیشتر می‌شود بنابراین امیدواریم این موضوع ختم به خیر شود هرچند آقای ظریف حق داشته این کار را با توجه به شرایط انجام دهد.