فرمول محسن رضایی برای پیروزی در جنگ اقتصادی

محسن رضایی در همایش اتحاد اقوام ایرانی گفت: همدلی و اتحاد رکن مهمی، در بقای کشور است که در این چهل سال، مردم با ایستادن کنار یکدیگر آن را محقق کرده‌اند. اتحاد اقوام فراز و نشیب‌های زیادی داشته است اما این اتحاد اتفاق افتاده و با معجزه بزرگ مواجه بودیم. دیدیم که چگونه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رویدادی بود که در اثر وحدت میان مردم سرانجام خوشی برای کشور داشت و ما امروز می‌توانیم در سایه امنیت مثال‌زدنی در سطح منطقه به راه خود ادامه دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: ما امروز نیاز داریم دوباره همان فرمول جنگ را پیاده کنیم. در جنگ اقتصادی‌ای که امروز در آن هستیم، نیاز به اتحاد و مجاهدت است. ما در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم که با تفرقه و پراکندگی نمی‌توانیم پیروز آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی مدیریت جهادی می‌خواهد، تصریح کرد: ما باید فرمول انقلاب را باز هم پیاده‌سازی کنیم که یک بعد آن اتحاد است و بعد دیگر آن مجاهدت که البته قرار گرفتن این دو کنار هم نیازمند روشی خاص است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جریان برجام، اروپا و آمریکا تعهدات سنگینی به ایران داده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق تعهدات قرار بود ایران بتواند در سراسر دنیا بانک تاسیس کند. تکنولوژی‌های پتروشیمی به ایران وارد شود و از هم مهم‌تر، برای فروش نفت مشکلی به وجود نیاید اما بدعهدی آمریکایی‌ها باعث شد کشتی‌های ما نتوانند در بندرهای کشورهای دیگر پهلو بگیرند. کشتی‌هایی که به سمت ایران می‌آیند بیمه نمی‌شوند و پول نفت را هم نمی‌توانیم بگیریم.

رضایی افزود: چرا باید این خفت را تحمل کنیم و در ازای پول نفت، کالا بگیریم. دوستان به تاریخ کشور ما نگاه کنند، ببینند ما از چه مشکلاتی عبور کردیم. در دفاع مقدس حتی سیم خاردار را از ما دریغ می‌کردند اما در نهایت ما پیروز میدان بودیم. ما می‌‌توانیم با کسب و کارهای خانگی و حمایت از کارآفرینان تنها بخشی از پتانسیل‌های عظیم کشور را در این برهه حساس فعال کنیم.