اگر دشمنان ضربه‌ای به انقلاب بزنند، خودشان نابود می‌شوند

 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقوای الهی گفت: از گناه کردن در محضر خداوند بپرهیزیم که بهترین توشه برای دنیا و آخرت تقواست.

موحدی کرمانی ادامه داد: در آثار دینی دو انقلاب ارزنده به چشم می خورد، یکی انقلاب در بصیرت و آگاهی و دیگری انقلاب در قلوب. به برکت انقلاب بصیرتی، نظام طاغوت ساقط می شود و مردم زیر سلطه با آگاهی که پیدا می کنند متوجه می شوند که باطل رفتنی و حق ماندی و پیروزی است و ولی امر ما قیام می کند و از هیچ چیزی هم نمی ترسد که این انقلاب در بصیرت است.

وی با بیان اینکه گذشتگان ما تصور می کردند نمی توانند در برابر زور و ستم قیام کنند، بنابراین با خاری و ذلت مواجه شدند، گفت: وقتی با بصیرت مردم انقلاب شد، امام خمینی (ره) رهبری آگاه ما به میدان آمد و فرمودند که از شاه نترسید که رفتنی است، از آمریکا نترسید که هیچ غلطی نمی تواند کند و این جملات به همراه مستندات قرآنی به مردم گفته شد و تاثیر خودش را گذاشت. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرتی که پیدا کردند به خیابان ها آمدند، شاه فرار کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست کند، بنابراین این انقلاب در بصیرت است. با انقلاب اسلامی طی چهل سال عظمت ها دیدیدم، توطئه های دشمنان خنثی شد و این به برکت اجرای احکام اسلامی در کشور است. 

موحدی کرمانی افزود: دومین انقلاب، انقلاب در قلوب است، انقلاب بصیرتی که ایجاد شد، اگر بخواهد ماندگار باشد باید انقلاب در قلوب هم داشته باشد که شکر خدا دیدیم از ابتدای انقلاب این طور بود. مقاومت ها و ایثارهای مردم را در این چهل سال بسیار دیدیم و این نشانه ای از وجود انقلاب در قلوب مردم است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دنیا در دل های کسانی که به دنبال برتری مادی هستند، زیبا جلوه داده می شود. حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا نباید بازی نکنیم، آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم. اولین سوالی که از ما پرسیده می شود در خصوص امانت شهدا است. مسئولین، متمولین، کسانی که قدرتی داشتید چه کردید؟ 

وی ادامه داد: آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان نابود می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

موحدی کرمانی بیان کرد: در بدو انقلاب صحنه‌های عجیبی از جمله فداکاری و ایثارهای مردم دیدیم، مردم در ابتدای انقلاب انتظارات و چشم‌داشت‌هایی نداشتند اما به مرور زمان پست‌هایی مانند؛ نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، مدیریت کل، استانداری‌ها، وزارتخانه‌ها آمد دل‌ها را متزلزل کرد، ما شهدای زیادی را در ابتدای انقلاب داشتیم که افتخار آنها شهادت بود و در حال حاضر این انقلاب در اختیار ماست و باید مراقب بود که آن را به طور مناسب امانتداری کنیم؛ اولین سوالی که در روز قیامت می‌شود در رابطه با امانت انقلاب است که مسئولان، مردم برای امانت انقلاب چه کردند؟