درخواست یک نماینده برای شناسایی مسئولان بی‌تدبیر

قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 12اسفند) قوه مقننه، در تذکر شفاهی، اظهار داشت: دولت در برابر سیلاب اخیر دشت‌آزادگان و هویزه حمایت خوبی از مردم نکرد، دردآور است که دولت برای تأمین خسارات مردم هم برنامه‌ای نداشته است.

وی افزود: اگر سدها برای ذخیره آب ایجاد شده‌اند اما در فصول مورد نیاز زندگی مردم را به مخاطره می‌اندازند پس باید در مورد فلسفه وجودی آنها تجدیدنظر کرد؛ از سوی دیگر آیا گرفتن حقابه از کشاورزان با این وجود فایده دارد؟

نماینده مردم دشت‌آزدگان در مجلس با بیان اینکه دامداران دشت‌آزادگان و هویزه در اثر سیلاب اخیر متضرر شده‌اند، اضافه کرد: دولت در زمینه تأمین این خسارات از جمله بخشودگی وام باید اقداماتی را انجام دهد، از سوی دیگر مسببان این محرومیت که ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولان است باید شناسایی و محاکمه شوند.

ساعدی تصریح کرد: تشکیل کمیته خاصی از نمایندگان مجلس و کارشناسان خبره برای شناسایی مسئولان بی‌تدبیر ضروری است.

نماینده مردم دشت‌آزدگان در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن تقدیر از اعزام هیأتی جهت بررسی سیلاب دشت آزادگان و هویزه آیا از این افراد پس از بازدید در مورد وضعیت مردم و روستاهای سیل زده سوال پرسیدید، آیا از میزان خسارات مطلع هستید؟ مردم چشم‌ انتظار بوده‌اند بنابراین شما باید از مردم دشت آزادگان که در مقابل سیلاب بی‌تدبیری مسئولان متضرر شده‌اند، عذرخواهی کنید.