قانون اساسی اساسنامه انقلاب است و بیانیه گام دوم مرامنامه انقلاب

احمد قدیری کارشناس مسائل بین الملل طی سخنانی در جمع نمازگزاران و دانشجویان دانشگاه علامه با موضوع « تبیین بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اساسنامه انقلاب است و بیانیه گام دوم، مرامنامه انقلاب.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم افزود: آنچه در بیانیه صادر شد، یک فرمان جهاد عمومی در تمام عرصه‌ها است.

قدیری تصریح کرد:‌ از ویژگی‌های متن بیانیه، علاوه بر مستند و مبتنی بر آمار بودن، مدرج و سازمان‌مند بودن آن است.

وی ادامه داد: زبان بیانیه همه‌فهم است و اهمیت و تعدد موضوعات لطمه‌ای به اختصار کلام نزده است. بیانیه واقع گرایانه‌است و علاوه بر تشریح دست‌آوردهای متعدد گذشته و بشارت به افق‌های روشن پیش‌رو، به چالش‌ها و کاستی‌ها نیز اشاره شده است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: این نگاشته پویا است و در یک نگاه کلی با مرور گذشته، برنامه آینده را نیز مشخص می‌کند و هم قله و هدف را نشان داده و هم مسیر و وسیله را.

قدیری با بیان اینکه تبیین اهداف و مسیر پیش‌رو، به منزله انتقال مسؤلیت و مأموریت اهداف انقلاب از نسل اول به نسل‌های بعدی است، گفت: در شرایطی که دشمنان ملت متوهمانه از پایان عمر جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده و نیز صدور بیانیه گام دوم که نقشه راه چهل سال دوم است، یعنی تهاجم تمام عیار به نقشه دشمن.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب پیش از این دو مرتبه افکار عمومی و مؤکدا جوانان را در غرب مورد خطاب قرار داده بودند و اینک افتخار مخاطبِ کلام واقع شدن در نامه‌ای تفصیلی، نصیب ما شده است.

قدیری اظهار داشت: نگاه پدرانه و تعالی‌بخش در متن نامه موج می‌زند که این مشی همیشگی رهبر عزیزمان است که خود مستقیما به تعلیم و تعالی جامعه و جوانان می‌پردازند، نسلی که باید خود را برای مأموریت‌های بزرگ آماده کند.