واکنش یوسفیان ملا به قانون جدید انتخابات

عزت‌الله یوسفیان ملا، چهار دوره - هفتم تا دهم- در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم آمل بوده است. او در واکنش به مصوبه روز یکشنبه خانه ملت درباره ممنوعیت نمایندگی مجلس بعد از سه دوره پیاپی به ایرناپلاس می‌گوید: باید دید این قانون ممنوع شدن نمایندگی بیش از سه دوره متوالی، مغایر قانون اساسی هست یا خیر و از این طریق درست یا نادرست بودن آن مشخص می‌شود.

روز گذشته، 12 اسفندماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که بر اساس آن، کاندیدا شدن نمایندگان بیش از سه دوره متوالی ممنوع شد. بر اساس بند سه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، هر فرد می‌تواند تنها سه دوره پیاپی نماینده مجلس شود و بعد از آن باید یک دوره از انتخابات مجلس کناره‌گیری کند.

در صورت تصویب نهایی این قانون در شورای نگهبان،‌ یوسفیان ملا از شرکت در انتخابات بعدی منع می‌شود. حالا او در واکنش به این مصوبه مجلس تأکید دارد: در قانون اساسی محدودیت دو دوره کاندیدا شدن برای رئیس‌جمهوری در نظر گرفته شده است، اما درخصوص نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا و... محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: اگر به یاد داشته باشیم زمانی که اعلام شد، نمایندگان مجلس و شوراها و مقامات غیر از مواردی که در قانون اساسی آمده، لیست اموال خود را منتشر کنند، شورای نگهبان نپذیرفت و اعلام کرد که چون در قانون اساسی نام کسانی که باید لیست اموال خود را منتشر کنند آمده است و دیگر نیازی به این کار نیست.

یوسفیان ملا درخصوص پرشور بودن انتخابات مجلس در سال آینده و چگونگی برگزاری آن اظهار داشت: باید دید که قانون استانی شدن انتخابات تصویب می‌شود یا خیر. اگر این قانون تصویب شود وضعیت انتخابات به‌کلی تغییر می‌کند و در حال حاضر این قانون در حال بررسی است و مشخص نیست که انتخابات چگونه برگزار می‌شود.