هشدار کنایه آمیز مقام ارشد بسیج به وزارت خارجه

قاسم حبیب زاده در مورد اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه درباره بدعهدی و کارشکنی دولت اوباما در اجرای برجام اظهار داشت: تغییر دیدگاه وزارت خارجه در مورد دولت آمریکا مثبت است. البته همه دلسوزان نظام باید به وسیله رسانه‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار دارند، هشدارهای لازم را به دستگاه دیپلماسی کشور بدهند و در کنار آن رسانه‌ها باید برای روشنگری افکار عمومی اقدام کنند و برای جامعه تبیین کنند که میان دو جریان حاکم در آمریکا در دشمنی با ملت ایران تفاوتی وجود ندارد تا به این وسیله یک مطالبه جدی از دستگاه دیپلماسی شکل بگیرد که مراقب باشند از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند و یک اشتباه را مجدداً تکرار نکنند.

وی افزود: مردم، مسئولان قوای مختلف و رسانه‌ها باید به این واقعیت توجه داشته باشند که هیچ تفاوتی میان جناح‌های سیاسی حاکم در آمریکا در تخاصم دشمنی با ایران وجود ندارد و اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم در هر دوره‌ای هر آنچه از دستشان برآمده علیه جهان اسلام و به خصوص جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند. مسئولین نیز نباید افکار عمومی جامعه را به نوعی جهت دهی کنند که مثلاً اگر دموکرات‌ها در آمریکا حاکم بودند، اوضاع ملت ایران بهتر می‌شد. تاریخ نشان داده ضرباتی که دموکرات‌ها به منافع و امنیت ملی ایران زده اند، به مراتب از جمهوری خواهان سنگین‌تر و بیشتر بوده است.

وی افزود: در این نظام حاکمیتی دموکرات‌ها و یا جمهوری خواهان هر کدام حاکم باشند تفاوتی در اصل دشمنی آنان با ملت ایران وجود ندارد. سند این مطلب را باید در مجلس نمایندگان، کنگره یا سنای آمریکا مشاهده کرد.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در آمریکا هر گروهی حاکم باشند و اکثریت یا اقلیت مجلس را در دست داشته باشند زمانی که درباره ایران رأی گیری می‌کنند همه با اکثریت آرا علیه ایران رأی می‌دهند. یعنی اگر قرار است تحریم جدیدی صورت بگیرد جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به اتفاق آرا علیه ایران رأی می‌دهند.

وی افزود: مسئله جالب که باید به آن توجه کرد این است که دموکرات‌ها به صراحت اعلام کردند که به دنبال همان هدفی هستند که ترامپ دنبال می‌کند اما روش شأن برای رسیدن به این هدف با جمهوری خواهان و ترامپ تفاوت دارد.