محکومیت اقدام اخیر آمریکا در شهر قدس از سوی دبیرخانه کنفرانس فلسطین

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس اقدام اخیر آمریکا مبنی بر ادغام سرکنسولگری و سفارت این کشور در شهر قدس را به شدت محکوم کرد.

 

متن بیانیه دبیرخانه کنفرانس فلسطین در محکومیت اقدام اخیر آمریکا به شرح زیر است:

«دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، اقدام اخیر آمریکا مبنی بر ادغام سرکنسولگری و سفارت این کشور در شهر قدس را که دهن کجی آشکار به جهان اسلام، قطعنامه‌های بین‌المللی و افکار عمومی می‌باشد، به شدت محکوم می‌نماید. این اقدام رئیس جمهور تندروی آمریکا، گواه دیگری  بر عدم بی طرفی این کشور در قضیه فلسطین و تاکیدی بر حمایت همه جانبه دولت ترامپ از رژیم نامشروع صهیونیستی می‌باشد.

بی توجهی و پشت کردن برخی کشورهای مسلمان و عرب در حمایت از قبله اول مسلمین و حقوق مشروع فلسطین که در توطئه اخیر نشست ورشو به طور علنی به منصه ظهور رسید، عامل مهمی در گستاخی و جسارت آمریکا برای تجاوز به حریم مقدسات اسلام، قبله اول مسلمین و سرزمین مقدس فلسطین می‌باشد و بی‌تردید هر سازمان، نهاد و هر فرد آزاد منش منصفی در جهان هستی این گونه اقدامات خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت را بی اعتبار می‌داند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در این مقطع حساس و مهم بر لزوم حمایت همه جانبه از مقاومت مشروع ملت فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی خود به ویژه بیت المقدس و تداوم برگزاری تظاهرات بازگشت تاکید و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان، نهادهای بین‌المللی و مجالس اسلامی را دعوت می‌کند تا اقدامات دولت آمریکا در تضییع حقوق ملت فلسطین را محکوم نمایند»