نظام بانکی نتوانسته رابطه معقولی بین توسعه و امور بانکی ایجاد کند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعداز ظهر امروز در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، اظهار داشت: مسیر ما از چهل سال قبل از انقلاب تا الان مسیری بوده که خروجی آن عدم توازن در سطح ملی است و کاملا در نتایج بدست آمده در خدمات و دستاوردهای ما ملموس است.

وی گفت: این نظام های مالیاتی، بانکی و بودجه ریزی ما لازم است که تغییرات اساسی داشته باشد. در حوزه های آب، برق، گاز، تلفن و بهداشت در سراسر کشور از عدالت نسبی برخورداریم. اما هنوز هم خیلی جاها از این امر بی بهره هستند. 

رحمانی فضلی افزود: بعد از انقلاب ما تغییرات خوبی را روی نظامات خود انجام دادیم ولی نتوانستیم خروجی مناسبی داشته باشیم. از رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور و دیگران و همه بر نظام اداری ایراد دارند. نظام بانکی موجود ایرادات زیادی دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: نظام بانکی ما نتوانسته رابطه معقولی بین توسعه‌ و امور بانکی ایجاد کند. نظام مالیات ما که همیشه به آن به دید تامین منابع نگاه کردیم، یا نظام بودجه ریزی که داریم جدا باید تغییراتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه ما نامتوازن و متعادل است،گفت: همه برای توسعه و ایجاد عدالت تلاش کردند ولی واقع قضیه این است که نتوانستیم آنطور که باید این مساله را پیش ببریم.

رحمانی فضلی گفت: الان که رهبری انقلاب توصیه کردند به ما اصلاح ساختار کنیم باید تلاش کنیم واقعا این امر تحقق یابد.