ارجاع شکایت زد و بند در واگذاری یک شرکت دولتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فرآیند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی موفق عمل نشده است،گفت: اگر قانون اصل 44 به خوبی اجرا می‌شد زمینه ایجاد اشتغال و بهره‌وری در کشور ممکن می‌شد که متاسفانه این روند به خوبی انجام نشده و امروز با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری‌ها عمدتاً به سمت بخش خصوصی نبوده و در اصل شرکت‌های دولتی به سمت خصولتی شدن رفتند، ادامه داد: در بسیاری از واگذاری‌ها اهلیت افرادی که سکان شرکت‌ها را به دست گرفتند به درستی بررسی نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در همین زمینه تصریح کرد: به طور نمونه برخی شرکت‌هایی که به خوبی فعالیت داشته‌‌ و سودآوری داشتند به افرادی واگذار شدند که به دلیل عملکرد ضعیف پس از مدتی به خاک سیاه نشسته‌ و کارگرانش بیکار شدند و اعتراضاتی در این زمینه شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعلام اینکه در برخی از واگذاری‌ها نیز قیمت‌ها نازل بوده است، اظهار داشت: پرونده‌‌های متعددی درباره وضعیت خصوصی‌سازی در کمیسیون وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم.

محمدی اضافه کرد: برخی از شکایت‌ها نیز بررسی‌ شدند و پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل و به قوه قضائیه برای رسیدگی بیشتر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ای از زد و بند در واگذاری یک شرکت دولتی به کمیسیون اصل 90 رسیده که در حال بررسی آن هستیم، افزود: هنوز این پرونده به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی شکایت‌های مطرح شده درباره خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی خبر داد.