مشکلات اخلاقی خسارت بارتر از مشکلات اقتصادی است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی عصر امروز در گردهمایی بزرگ طلایه‌داران معروف سایبری که در تالار قدس برگزار شد، گفت: ماه رجب ماه گران‌بهایی است، چراکه چهار امام بزرگوار در این ماه به دنیا آمده‌اند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: رجب ماه پاک شدن برای ورود به بهشت است، رجب نهری بوده که بهشتی‌ها برای ورود به بهشت به آن وارد می‌شوند، این ماه با امر به معروف ارتباط مستقیمی دارد، اینکه ائمه‌ای که در این ماه به دنیا آمده‌اند، مظهر خاص هدایت قرار دارند.

وی افزود: آمر به معروف ابتدا باید خود را امر به معروف کند، اگر مومن است، باید از درون خود از نظر وجدان اخلاقی آماده باشد، به دنبال این نباشد که همیشه به دیگران تذکر بدهد، ابتدا باید به این دقت کند که خودش از افراد بصیر توشه بگیرد، ما که می‌خواهیم دیگران را به راه بیاوریم، اول باید خود را مقابل رشد قرار دهیم.

صدیقی به لزوم توجه به اخلاص در امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: هرجا در امر به معروف نفس گفت، تو غلبه کردی و این کار را انجام دادی، خودش ضد معروف است، ما باید مظاهر حق باشیم و شکار دل انجام دهیم، باید به این توجه کنیم که قبل از دعوت کردن باید دید کسی به ما احترام می‌گذارد یا خیر، چراکه این موضوع احترام به جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مشکلات اخلاقی را خسارت بارتر از مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: بیماری اخلاقی بسیار سخت‌تر از بیماری جسمی است، ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان باید کاری را انجام دهد که حتی یک بیمار اخلاقی در عرصه حریم حرم پیدا نشود و همه باید با توبه وارد شویم که این کار رسالت عظیمی را می‌طلبد.

وی افزود: ما با هر کسی که قصد هدایت داریم باید این احساس را داشته باشد که از جنس خود او هستیم، اگر بیمار اخلاقی ما را بیگانه فرض کند به مقابله می‌پردازد، به همین جهت اگر لازم است با مهارت‌های لازم مانند خنده و خوشرویی باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

صدیقی به لزوم توجه به حساسیت‌های جهانی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: هر چه در شبکه مجازی هنری و دلی کار کنید و حساسیت‌های جهانی را مورد توجه قرار دهید مانند امام راحل در ایجاد انقلاب‌های جهانی موفق می‌شوید که فضای جهان را تغییر دهید.

آمران به معروف یکی از عوامل کاهش پرونده‌های قضایی هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خرسان رضوی با بیان اینکه بهترین و موثرترین نظارت، نظارت افکار عمومی و جامعه است، گفت: اگر در جامعه‌ای امر به معروف نهی از منکر احیا شود، می‌توان گفت، جامعه با آنچه ملاک‌های ارزشی آن جامعه بوده رسیده است.

غلامعلی صادقی افزود: قرآن کریم می‌فرماید، مومنین و مومنات بعضی اولیای دیگرند، این‌ها باید امر به معروف و نهی از منکر کنند که شیخ طوسی در تفسیر این آیه امر به معروف و نهی از منکر را واجب عینی می‌داند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: طبق این حدیث آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشینان خداوند متعال بر زمین و همکاران پیامبر و قرآن کریم هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خرسان رضوی با بیان این که آمران به معروف عامل کاهش پرونده‌های قضایی هستند، تصریح کرد: اگر آمران به معروف آسیب‌ها را ببینند و به امر به معروف بپردازند، سبب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شوند و ما نیز مفتخریم که همکاران این عزیزان هستیم.

صادقی یکی از رمزهای تاثیر امر به معروف و نهی از منکر را محبت دانست و اظهار کرد: اگر افرادی که گناه یا بی‌قانونی می‌کنند را با نگاه محبت آمیز امر و نهی کنیم، جواب بهتری می‌گیریم، اگر با نگاه محبت‌آمیز به مخاطب نگاه کنیم خود او متوجه اشتباهش می‌شود و آمران به معروف و ناهیان از منکر بدانند که ضابطین قضایی در این زمینه پشتیبان آن‌ها هستند.