ابراز نگرانی سفیر فرانسه در آمریکا نسبت به ادعاها علیه ایران

 سفیر فرانسه در آمریکا با ابراز نگرانی درباره اتهاماتی که علیه کشورمان مطرح می‌شود، گفت: این اتهامات مشابه چیزی است که در گذشته علیه عراق مطرح شد و مانعی برای دیپلماسی بود.

جرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: قابل توجه و نگران کننده است که شاهد طرح اتهاماتی علیه ایران هستیم که مشابه اتهامات غلو شده‌ای است که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ علیه عراق شنیدیم در برخی مواقع از سوی افراد مشابه مطرح می‌شود. اتهاماتی که مانع از دیپلماسی شد. ایران باید کنترل شود اما از طریق ترکیبی از فشار و دیپلماسی.

این دیپلمات فرانسوی به مسئله حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ اشاره دارد که در آن زمان، مقامات آمریکایی به این بهانه که عراق تسلیحات کشتار جمعی دارد و می‌خواهند در این کشور دموکراسی برقرار کنند، دست به حمله به عراق زدند.

این در حالی است که بعدها سرویس‌های اطلاعاتی جهان و برخی مقامات آمریکایی که در آن زمان در دولت واشنگتن فعالیت می‌کردند، اعتراف کردند که اتهامات مطرح شده علیه عراق پیش از حمله به این کشور بر اساس اطلاعاتی ساختگی مطرح شد و هیچ‌گاه اثبات نشد که عراق سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد.

مقامات پیشین آمریکایی اکنون اذعان دارند که حمله به عراق اشتباهی بزرگ بود که نتیجه‌ای جز تلفات انسانی گسترده نداشت و حتی آمریکا بازنده این میدان بود چراکه این جنگ به تقویت جایگاه ایران در عراق انجامید.

در سال‌های اخیر نیز آمریکا تحت رهبری رژیم صهیونیستی بارها ایران را به دست داشتن در فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و مخرب در خاورمیانه متهم می‌کند و مدعی است که جمهوری اسلامی از فعالیت‌های تروریستی در جهان و به‌ویژه منطقه حمایت می‌کند. آنها تلاش می‌کنند تا با دستاویز قرار دادن این ادعاهای بی‌اساس به اهداف خود برای تحت فشار قرار دادن ایران دست یابند تا بتوانند سیاست‌های مداخله جویانه‌شان برای تسلط بر منطقه را پیش ببرند.