نشست بررسی ابعاد حمله تروریستی نیوزیلند برگزار شد

 نشست علمی «تروریسم، درد مشترک» امروز (دوشنبه) با موضوع بررسی ابعاد حمله تروریستی اخیر به مسجدی در نیوزیلند، در حال برگزاری است.

این نشست که به همت ستاد نشر نامه رهبر انقلاب و در محل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار شده، قرار است با حضور کارشناسان مسائل بین‌المللی، به بررسی ریشه‌های این حمله تروریستی از جمله سیاست‌های کشورهای غربی که به گسترش تروریسم در سال‌های اخیر منجر شده، بپردازد.

در ابتدای این نشست، «حمیدرضا مقدم‌فر» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دو نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ منتشر شد، گفت آن نامه‌ها دو محور داشت، که یکی از آن‌ها اشاره به تبعات اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی بود و محور دیگر «فرهنگ غربی آمیخته با ابتذال و خشونت».

وی سپس با اشاره به مواضع اسلام‌ستیزانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت عامل حمله روز جمعه به مسجد شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند به صراحت خود را طرفدار ترامپ خوانده بود.

این نشست هم‌اکنون در حال برگزاری است و اخبار تکمیلی در گزارش‌های بعدی منتشر می‌شود.

روز جمعه یک فرد نژادپرست افراطی که پیشتر خود را طرفدار ترامپ و متنفر از مسلمانان توصیف کرده بود، با ورود به دو مسجد در نیوزیلند، نمازگزاران جمعه را به رگبار بست. در این حمله تروریستی، بیش از ۵۰ نفر شهید و ده‌ها تن هم زخمی شده‌اند.