به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي در جمع مسئولان و فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح با بيان اينكه "قرن بيستم را بايد يكسره در فتح مكرر رهبران و شوريدگان و عاشقان اسلام ناب دانست"، گفت: ايران اسلامي، در كانون ايثار و شهادت و بيداري، بار ديگر روابط و توان قوا را در جهان فرهنگ و سياست به نفع خود تغيير داد و وارث به حق پيامبران و اولياء فرزند عاشورا و كربلا، حضرت امام خميني(ره)، در صيروت تحول انفسي خويش، سير و تحول عدالتخواهان و مصلحان را به آفتاب عالمتاب انقلاب اسلامي پيوند زد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها، تحولات جهان اسلام و شکوفایی بهار بیداری اسلامی، نگاه‌ها را بیش از پیش به دکترین تمدن‌ساز برآمده از مکتب حیات‌بخش اسلام متوجه و متمرکز ساخته است و تجربه‌های موفق و بالنده جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته، بهترین حجت الهی و برهانی بر راهگشایی و هدایت اسلام ناب محمدی(ص) در فرآیند تدبیر امور جامعه و حرکت در مسیر تعالی و توسعه است. این نگاه و تعبیر بلند و نورانی حضرت امام خامنه‌ای عزیز که فرمودند " ما در حال گذر از پیچ بزرگ تاریخ هستیم و این انقلاب اسلامی و تمدن منبعثاز آن در نقطه عطف خود و سرآغاز جهش بزرگ است و افول تمدن مادی و استکبار غرب در حال شکست و فروپاشی است ".

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات را مظهر رشد، آزادی و اقتدار ملت ایران دانست و افزود: برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران و مشارکت مردم در تمام برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های اساسی آن، بر تمامی تصورات و برداشت‌های نادرست از اسلام و حکومت اسلامی، خط بطلان کشید. تجربه این نظام نشان داد که استفاده حداکثری از مشارکت مردمی، رعایت اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، رعایت حق اساسی انتخاب شدن و انتخاب کردن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه " انتخابات، نقطه اساسی وصل افکار و آرای مردم به بدنه نظام و مظهر اقتدار و عزت هر حکومتی است "، تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای الهی و بر پایه آرای مردم شکل یافته است، حضور گسترده مردم در انتخابات، نشانه استحکام نظام و موجب حفظ استقلال و یاس دشمنان و در نتیجه استوار ساختن پایه‌های آن خواهد شد. بنابراین انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین جلوه‌های حضور سیاسی مردم در جامعه و مظهر اقتدار ملی یک کشور، نمایشگر ثبات و پویایی انقلاب و بیداری مردم است.

وی ادامه داد: در این بین، انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریانی است عظیم که بر این حضور عنیت می‌بخشد و نمادی است از راده ملت در تعیین نمایندگان که از یک سو قانونگذار کشورند و از سوی دیگر ناظرانی کارآمد بر قوه مجریه. مروری بر بیانات و سیره عملی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز نشان می‌دهد که ایشان از ابتدای رهبری خویش با تمسک به خط امام راحل، تاکید بسیاری بر حضور مردم در همه صحنه‌ها، خصوصا عرصه انتخابات داشته‌اند و به خوبی پیامدهای مثبت و مهم آن را جهت حفظ نظام و کشور تشریح کرده‌اند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح، انتخابات آتی مجلس را امتحانی بزرگ توصیف کرد و گفت: انتخابات ۱۲ اسفند یعنی امتحان بزرگ ملی و اسلامی را در پیش داریم و انتخابات مظهر اعلای حضور در صحنه و مظهر عقلانیت حضرت امام(ره) و پایه‌گذاران این نظام است. در این نظام، مردم انتخاب‌کننده همه ارکان نظامی اسلامی هستند و انتخابات، مسابقه بزرگ نخبگان برای خدمت است. مستقل‌ترین و قوی‌ترین مجلس در ایران است و رای مردم به نمایندگان مجلس، رای به جمهوری اسلامی است. پشتوانه عظیم آرای ملت مایه سازندگی، پشتوانه سیاست خارجی کشور و آبروی نظام است. انتخابات پرشور، مظهر آزادی و رشد ملت ایران و نشانه راه استقلال و مظهر اقتدار و عظمت ملی ماست.

فیروزآبادی با بیان اینکه " مردم‌سالاری اسلامی، حرکت بسوی دولت کریمه است "، تاکید کرد: برنده انتخابات پرشور، همه ملت است و انتخابات پرشور، سرمایه ملی است. انتخابات ادای دین در برابر خون مطهر شهیدان و ایثارگران است که هم حق و هم وظیفه و تکلیف شرعی است. انتخابات نماد وحدت شیعه و سنی و تمام اقشار کشور و میدان امتحان ملت بزرگ ایران است. انتخاب افراد اصلح، تکلیف الهی، عمل به وصیت جاودان امام کبیر و ضامن مردم‌سالاری، ولایت فقیه، روحانیت و اسلام است و مردم آنچه بکارند درو می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه " انتخاب نامزد اصلح، ‌ ملاک و معیارهایی دارد "، اظهار کرد: وکیل این ملت باید انقلابی، مومن و شجاع باشد یعنی کسی که بفهمد امام عزیز چه می‌گفت و چه می‌خواست و چرا می‌خروشید.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، با دعوت از رزمندگان اسلام، بسیجیان، کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان برای حضور در انتخابات و رای به نامزدهای اصلح گفت: با نشان خط امام و ارزش‌ها و وصیت‌نامه امام سراغ افراد بروید. صلاحیت‌های اساسی نامزدهای اصلح افرادی کاری، فعال، صادق و به فکر خدمت به مردم باشند نه به فکر خودشان و دنیای خودشان. اصلح کسی است که به ترقی و پیشرفت کشور بیندیشد و بر اساس چشم‌انداز و سیاست‌های کلی که رهبری ارائه می‌دهند، به فکر معیشت، دین و فرهنگ مردم و دنیا و آخرت آنها باشد.

این عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه " هر فرد بر اساس شناسایی خود با ملاک‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری به نامزدهای مورد نظر رای خواهد داد "، افزود: نامزد اصلح باید نشاط، حوصله، همت و قدرت لازم را داشته و هوشمند باشد. وکیل این ملت باید در درجه اول با ایمان، کاردان، لایق و باعرضه و امانت‌دار باشد. اگر ایمان نباشد، لیاقت و کارایی هم به کار نخواهد آمد و فرد، بیشتر دزدی می‌کند و لطمه می‌زند. وکیل این ملت نباید از افراد وابسته به جریان فتنه و انحراف باشد و افراد وابسته به جریانات فساد و قدرت هم نباشد.

فيروزآبادي در پايان، با بيان اينكه "ملت ما راه امام و نظر ولايت فقيه را ميخواهند"، اظهار كرد: از خداي مهربان حكيم ميخواهيم در فرآيند تمدنسازي انقلاب اسلامي، همگان را در عمل كردن به تكليف و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب و حفظ استقلال، اقتدار و استحكامات امالقراي امروز جهان اسلام، نظام جمهوري اسلامي ايران، جهت نيل به آرمان بلند انقلابي يعني زمينهسازي ظهور منجي عالم بشريت ياري رساند.