بیانیه گام دوم نقشه راه آینده کشور برای گام بعدی انقلاب است

 محسن پیرهادی، دبیر کل  جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: به نظر من بیانیه گام دوم یک روایت دقیق، صادقانه و کارشناسی به روایت مقام معظم رهبری از چهار دهه گذشته انقلاب است.

وی ادامه داد: همچنین ایشان لوازمی را هم برای گام بعدی انقلاب در نظر گرفته اند که با توجه به آنها می‌توان به آرمان ها و شانیت انقلاب اسلامی ایران دست پیدا کرد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: اگرچه این نامه مختص ایرانیان است، اما شامل تمام افرادی می‌شود که روحیه آزادی خواهی و انصاف را در خود حفظ کرده اند؛ بنابراین به عقیده من اگرچه این نامه برای ۸۰ میلیون ایرانی نوشته شده، اما جنبه بین المللی نیز داشته و باید گفت که این نامه خطاب به تمام جوانان پیشرویی است که می‌توانند منویات مقام معظم رهبری را علمداری کنند.

پیرهادی با بیان اینکه استقلال یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در زمینه استقلال باید گفت که ما امروز به اهداف خود در رسیدن به شاخص‌های مهم انقلاب که استقلال آزادی و جمهوریت نظام بوده دست پیدا کرده ایم و سابقه خوبی در این زمینه داریم. اگرچه معتقدم که باید استقلال اقتصادی کشور تقویت شود، اما استقلال سیاسی و گفتمان انقلابی ما مشکلی نداشته و از آرمان‌های خود فاصله نگرفته است.

پیرهادی در تشریح بیشتر مفهوم استقلال اقتصادی گفت: البته در موضوع استقلال اقتصادی نیز اختلاف نظر‌های بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه کلا استقلال اقتصادی چه مفهومی داشته و در دنیایی که به سمت جهانی شدن پیش می‌رود به کار بردن این واژه تا چه میزان درست است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که کشور ما در حوزه استقلال کارنامه درخشانی داشته و نه تنها همواره کشور مستقلی بودیم بلکه به استقلال سایر کشور‌هایی که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ بودند نیز کمک شایانی کردیم، حتی امروز با نگاه به کشور‌های منطقه در می‌یابیم که چگونه جمهوری اسلامی ایران در هویت بخشیدن به کشور‌های همسایه خود موثر بوده و نسخه استقلال خواهی این کشور‌ها را به خوبی سرانجام بخشیده است.